عصر بازار

در سفر وزیر امور اقتصاد و دارایی پیگیری می‌شود؛

تلاش برای گسترش همکاری‌ها با جمهوری آذربایجان

عصر اعتبار- کرباسیان صبح امروز به جمهوری آذربایجان سفر کرده و در این سفر موضوعاتی مانند روابط بانکی دو کشور، گسترش روابط ریلی و همکاری میان صنایع ایران و آذربایجان را پیگیری خواهد کرد.

تلاش برای گسترش همکاری‌ها با جمهوری آذربایجان
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۴ آبان ۱۳۹۶ - ۲۲:۱۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، مسعود کرباسیان در صدر هیاتی اقتصادی و به دعوت «شاهین مصطفی یف» وزیر اقتصاد جمهوری آذربایجان بامداد امروز به این کشور سفر کرد.

    پیگیری موضوعات دوجانبه، بررسی آخرین وضعیت روابط اقتصادی دو کشور و نیز هماهنگی جهت برگزاری اجلاس آتی کمیسیون مشترک ایران و آذربایجان در تهران از جمله اهداف و موضوعات مورد بررسی در سفر دو روزه وزیر اقتصاد به جمهوری آذربایجان است.

    کرباسیان در حاشیه این سفر درباره برنامه هایش چنین توضیح داد: خوشبختانه در دولت یازدهم توسعه روابط میان دو کشور انجام شده که باید پی گیری شود.  خصوصا در این زمینه رئیس جمهوری هم تاکید داشت برخی موارد را باید بتوانیم به نتیجه برسانیم. از جمله این موارد می توان به همکاری راه آهن های دو کشور اشاره کرد و اتصال خط آهن سراسری ایران به آذریایجان.

    وی ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان گام های مهمی در زمینه اتصال راه آهن دو کشور در قالب تکمیل دالان بین المللی حمل و نقل شمال- جنوب برداشته اند. این برنامه فرصت دسترسی  سرزمینی و فراسرزمینی دو کشور نسبت به هم را فراهم خواهد آورد. اکنون خط آهن آستارا – آستارا میان دو کشور به مراحل نهایی نزدیک شده است. با احداث بخش خط ریلی رشت – آستارا می توانیم دسترسی خوبی به خط آهن منطقه شمال اروپا داشته باشیم و جمهوری آذربایجان نیز امکان دسترسی به جنوب ایران را خواهد داشت که همه اینها زمینه همکاری گسترده را فراهم می آورد.

    وزیر امور اقتصاد و دارایی اضافه کرد: همچنین از دیگر برنامه های قابل پیگیری بردن خط تولید خودروی سواری به  کشور آذربایجان است. انشالله بتوانیم در اوایل سال آینده این موضوع را به بهره برداری برسانیم.

    وی ادامه داد: در هیئت همراه ما افرادی برای صحبت در خصوص همکاری های صنعتی حضور دارند. همچنین مسائل بانکی نیز مورد مذاکره قرار خواهد گرفت تا سفر دستاوردهایی مطابق با انتظارات مسئولان کشور داشته باشد. قرار بر این است که پیشرفت روابط اقتصادی بین دو کشور را به رؤسای جمهور دو کشور گزارش دهیم.

    وزیر امور اقتصادی و دارایی همچنین با اشاره به دیدار سه جانبه رئیسان جمهوری ایران، جمهوری آذربایجان و روسیه در چند روز آینده در تهران گفت: من هم در این سفر حامل دعوت حسن روحانی رییس جمهوری ایران از الهام علی اف رییس جمهوری آذربایجان برای حضور در این دیدار سه جانبه در تهران هستم.

    وی افزود: مذاکرات سازنده ای که تاکنون میان دو کشور بوده و بخصوص در دیدار اخیر جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری با رئیس جمهوری آذربایجان صورت گرفت، زمینه های گسترش همکاری در حوزه های مختلف را فراهم کرده است.

    کرباسیان خاطرنشان کرد: همچنین به لحاظ اینکه مسئولیت کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی دو کشور را از جانب ایران بر عهده دارم این اولین دور مذاکرات است که به عنوان رئیس کمیسیون مشترک با شاهین مصطفی اف وزیر اقتصاد جمهوری آذربایجان و رییس آذری این کمیسیون مشترک در باکو خواهیم داشت.

     

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو