عصر بازار

سومین نمایشگاه تراکنش ایران (۴۱)

اجازه نداریم فرصت فین‌تک را به تهدید تبدیل کنیم

عصر اعتبار- سید فرید موسوی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، در مراسم اختتامیه سومین دوره نمایشگاه تراکنش ایران با تقدیر از برگزاری نمایشگاهی در این سطح که موجبات پیوند و همگرایی متخصصان حوزه فناوری اطلاعات و فعالان حوزه بانکی را فراهم آورده است، گفت: مجلس دست یاری مقابل متخصصین این‌حوزه دراز می‌کند تا با ما در این بخش همکاری کنند.

اجازه نداریم فرصت فین‌تک را به تهدید تبدیل کنیم
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۵ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار»، سید فرید موسوی نماینده مجلس شورای اسلامی در مراسم اختتامیه نمایشگاه تراکنش و جشنواره فین‌تک ایران، در جمع متخصصین حوزه فین تک و فعالان حوزه بانکی با اشاره به اینکه با وجود شرایط سخت تحمیلی و بحرانهایی که در سالهای گذشته صنعت بانکی با آن مواجه شد، صنعت بانکی از ریل خارج نشد، گفت: محدودیت‌های بانکی زیادی درسالهای اخیر به صنعت بانکی ما تحمیل شد، اما مدیران این حوزه در این زمینه هم سربلند بودند.

    او ادامه داد: من از تمام کارگزاران و مدیران شبکه بانکی تشکر می‌کنم که با تمام این مشکلات نگذاشتند شبکه بانکی مبتنی بر اطلاعات دچار مشکل شود و از ریل خارج شود.

    موسوی در ارتباط با بحث توسعه فین‌تک ها و مشکلاتی که بر سر راه فعالیت آنها وجود دارد، گفت: بحث فین‌تک ها توسعه خوبی داشته . انرژی و ظرفیت‌های کشور در حوزه منابع انسانی هم این انتظار را ایجاد می کرد که پیشرفت داشته باشیم. اما ریل گذاری درستی در این حوزه اتفاق نیفتاده است و دستگاهها موانعی در این راستا ایجاد می‌کنند.

    این نماینده مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: امروز می‌توانیم این ریل گذاری را برای حوزه فین‌تک ها هم داشته باشیم. گرچه انتظاراتی که در بحث تنظیم مقررات وقوانین این حوزه مطرح می شود درست است، اما باید ریل گذاری درستی اتفاق بیفتد.

    موسوی گفت: مجلس دست یاری مقابل متخصصین این‌حوزه دراز می‌کند تا با ما در این بخش همکاری کنند. از فابا هم می خواهیم که در حوزه اطلاع رسانی دراین بخش به ما کمک کند تا شاهد پیشرفتهای بیشتری باشیم.

    امیدواریم که فعالان بانکی و متخصصین، مجلس را برای تنظیم مقررات و قوانین در این بخش کمک کنند. ما دیگر باید کمتر شاهد ایجاد محدودیت برای فعالین استارت‌آپی باشیم. این زمانی محقق می شود که ریل گذاری انجام شود.

    او  گفت: چارچوبها باید توسط فعالان حوزه بانکی و حوزه فین تک تعیین شود و بعد به حوزه تنظیم مقررات وارد شویم. اگر چارچوب ها تعریف نشوند، ما اجازه نداریم فرصت‌هایی که داریم را تبدیل به تهدید کنیم و چالش‌هایی برای اقتصاد کشور به وجود بیاوریم.

    موسوی ، ابراز امیدواری کرد که در سال‌های آتی با حضور فعالان داخلی و خارجی برای تضارب آرا و شناخت بیشتر در حوزه آشنایی با فرایندهای نوین بانکی و در حوزه فین‌تک، شاهد رشد کمی و کیفی بیش از پیش نمایشگاه تراکنش ایران باشیم.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی