عصر بازار

قیمت طلا افزایش یافت

عصر اعتبار- قیمت هر اونس طلا در پایان معاملات روز جمعه با نیم درصد افزایش به ۱۲۷۳ دلار و ۳۵ سنت رسید، اما دومین هفته کاهشی متوالی را به ثبت رساند.

قیمت طلا افزایش یافت
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۶ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از تسنیم، پس از اعلام استقلال کاتالونیا از دولت اسپانیا که منجر به هجوم سرمایه گذاران به سمت دارایی های امن شد، قیمت طلا روز جمعه با افزایش همراه بود.

    پارلمان کاتالونیا علیرغم مخالفت دولت مادرید استقلال این منطقه را از اسپانیا اعلام کرد. دان هافی، استراتژیست ارشد بازار نفت در موسسه آر جی او فیوچرز در شیکاگو گفت: «اوضاع کاتالونیا نمونه کوچکی از وضعیتی از در کل اروپا حاکم است. این وضعیت به معنای یک اتحادیه اروپای بی ثبات است... به همین دلیل است که ما شاهد افزایش تمایل سرمایه گذاران به دارایی های امن هستیم که این موجب افزایش قیمت طلا شده است.»

    معمولا در هنگامه وضعیت های آشفته سیاسی و مالی، بازار طلا یک بازار امن برای سرمایه گذاران به شمار می رود.

    بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا در پایان معاملات روز جمعه با نیم درصد افزایش به 1273 دلار و 35 سنت رسید، اما دومین هفته کاهشی متوالی را به ثبت رساند. در اوایل دیروز قیمت طلا تا پایین ترین رقم 3 هفته اخیر یعنی 1263 دلار و 35 سنت کاهش یافته بود.

    قیمت طلای آمریکا برای تحویل در ماه دسامبر در پایان معاملات دیروز با 2 دلار و 20 سنت، معادل 0.2 درصد افزایش به 1271 دلار و 80 سنت رسید.

    فواد رزاق زاده، تحلیلگر سایت فورکس دات کام در این باره گفت: «قیمت طلا به واسطه اعلام استقلال کاتالونیا افزایش یافته است، اما من همچنان معتقدم این رشد قیمت دوام چندانی نخواهد داشت زیرا دلار همچنان در ارقام بالا معامله می شود.»

    دیروز پس از آنکه بلومبرگ گزارش داد که دونالد ترامپ احتمالا جرومی پاول، یکی از مقامات فعلی فدرال رزرو را به عنوان رئیس آینده بانک مرکزی آمریکا انتخاب خواهد کرد، شاخص دلار نسبت به بالاترین رقم ثبت شده در طول روز اندکی کاهش داشت. با این وجود، ارزش دلار امریکا همچنان در نزدیکی بالاترین رقم 3 ماه گذشته باقی ماند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو