عصر بازار

بزرگترین بانک اسکاندیناوی دست به تعدیل نیرو وسیع زد

عصر اعتبار- بانک «نوردیا» سوئد که بزرگترین بانک منطقه اسکاندیناوی محسوب می شود به منظور حرکت به سمت بانکداری دیجیتال بخش قابل توجهی از پرسنل خود را تعدیل می کند.

بزرگترین بانک اسکاندیناوی دست به تعدیل نیرو وسیع زد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۷ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایبِنا، «نوردیا» بزرگ ترین بانک منطقه اسکاندیناوی که مقر آن در سوئد است قرار است به دنبال جابجایی دفتر مرکزی خود از این کشور به فنلاند 13 درصد از پرسنل خود را تعدیل نیرو کند.

    البته مقامات این بانک سرشناس منطقه اسکاندیناوی اعلام کرده اند که این تعدیل نیرو به دلیل اتوماسیون کردن عملیات های بانکی خود است. همچنین این اقدام «نوردیا» توسط کارشناسان اقتصادی مورد شماتت قرار گرفته و از آن به عنوان یک عمل ناپخته یاد می شود که می تواند سهام این بانک را پایین بیاورد. در حال حاضر بانک «نوردیا» تقریبا 32 هزار نیروی کار دارد و قرار است 6 هزار نفر آنها در ظرف 3 تا 4 سال آینده تعدیل نیرو شوند.

    در همین حال «کاسپر وان کاسکال» مدیر عامل «نوردیا» گفت: بانک «نوردیا» تقریبا 2 سالی هست که وارد فرآیند تغییر ساختار با هدف کاهش هزینه ها شده و افزایش کارآمدی منجر به تراز قوی و تقویت مدل اقتصادی در «نوردیا» می شود. همچنین «نوردیا» قصد دارد تا هزینه های خود را تا تقریبا 6 میلیارد دلار تا سال 2021 میلادی کاهش دهد. 

    به گفته مدیر عامل «نوردیا»، فرآیند تعدیل نیرو کارمندانی که بیشتر با مهارت های سنتی عملیات های بانکی را پیش می برند می تواند به کاهش هزینه ها و افزایش سرمایه گذاری در بخش فناوری اطلاعات «نوردیا» و نیز بانکداری دیجیتال منجر شود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی