عصر بازار

پیگیری بومی‌سازی تجهیزات تجدیدپذیر و جذب سرمایه‌گذار در یک کنفرانس بین‌المللی

عصر اعتبار- دومین کنفرانس بین‌المللی انرژی‌های تجدیدپذیر با هدف جذب سرمایه‌گذاری خارجی و بومی‌سازی فناوری‌های مرتبط از ۹ آبان ماه جاری برگزار می‌شود.

پیگیری بومی‌سازی تجهیزات تجدیدپذیر و جذب سرمایه‌گذار در یک کنفرانس بین‌المللی
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۷ آبان ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۸:۰۰

    به گزارش  پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، مسلم موسوی، مدیر عامل انجمن انرژی‌های تجدیدپذیر با اشاره به برگزاری دومین کنفرانس بین‌المللی انرژی‌های تجدیدپذیر، هدف از برگزاری این همایش را جذب سرمایه‌های خارجی دانست و گفت: تاکنون 4 میلیارد دلار سرمایه‌گذاری خارجی در این حوزه جذب شده است و در این همایش درصدد معرفی توانمندی‌های کشور در این حوزه هستیم.

    وی، بررسی اثرات زیست محیطی انرژی‌های تجدید پذیر و بومی‌سازی تجهیزات مورد نیاز تولید انرژی‌های تجدیدپذیر را از دیگر اهداف این همایش نام برد.

    موسوی با اشاره به اقدامات کشور در زمینه توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر یادآور شد: صندوق اقلیم سبز (GCF) مبلغ 100 میلیارد دلار برای اجرای تعهدات اجلاس پاریس در نظر گرفته است که 40 درصد این مبلغ صرف انرژی‌های تجدیدپذیر و 60 درصد در بخش بهره‌وری انرژی استفاده خواهد شد.

    وی بومی‌سازی تجهیزات و فناوری‌های حوزه انرژی‌های تجدیدپذیر را از دیگر اقدامات کشور در این زمینه نام برد و اظهار کرد: در این راستا نیز شرکت‌های بخش خصوصی گام‌های موثری برداشته‌اند.

    مدیرعامل انجمن انرژی‌های تجدیدپذیر ادامه داد: بر این اساس در برگزاری این کنفرانس از نظرات سازمان‌ها و نهادهای مرتبط دولتی و خصوصی استفاده شد و با همکاری حامیانی چون سفارت کره در ایران، برخی از شرکت‌های داخلی و خارجی فعال در حوزه انرژی‌های تجدیدپذیر و آژانس بین‌المللی انرژی‌های تجدیدپذیر برگزار خواهد شد.

    وی زمان برگزاری این کنفرانس را از 9 تا 11 آبان ماه ذکر کرد و ادامه داد: در این کنفرانس در حوزه‌هایی چون انرژی باد، زیست توده، بازیافت و تلفات حرارت و انرژی خورشیدی بحث و تبادل نظر خواهد شد.

    موسوی با اشاره به حضور 60 مهمان از 16 کشورهای دنیا، خاطرنشان کرد: برگزاری کارگاه‌های آموزشی و نمایشگاهی از دستاوردهای محققان در این حوزه از دیگر برنامه‌های این کنفرانس بشمار می‌رود.

    به گفته وی، این کنفرانس در سالن همایش‌های صدا و سیما برگزار می‌شود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو