عصر بازار

مدیرعامل سافت بانک:

۱۰ میلیارد روبات به جهان اضافه خواهد شد

عصر اعتبار- مدیر عامل «سافت بانک» گفت: تا ۳۰ سال آینده ۱۰ میلیارد روبات به جمعیت جهان اضافه خواهد شد و هوشمندی آنها یک میلیون بار بیشتر از حال خواهد بود.

۱۰ میلیارد روبات به جهان اضافه خواهد شد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۷ آبان ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایبِنا ، «ماسایوشی سان» مدیر عامل «سافت بانک» ژاپن گفت: انقلاب فناوری در حال پیشرفت است و تا 30 سال آینده تعداد روبات ها در جهان به اندازه تعداد انسان ها خواهد بود و این روبات ها ابزاری برای حل بسیاری از مشکلات امروز خواهند بود.

    وی در ادامه گفت: معتقد هستم تا 30 سال آینده جمعیت جهان به 10 میلیارد نفر برسد و در مقابل 10 میلیارد روبات هم خواهیم داشت. «ماسایوشی سان» گفت: اتومبیل های خودران، هواپیماهای بدون سرنشین و همچنین زیردریایی های خودران همه اینها از انواع مختلف روبات ها خواهند بود.

    مدیر عامل «سافت بانک» تصریح کرد: قدرت محاسبه ارتقاء پیدا کرده و در مقایسه با 30 سال گذشته یک میلیون بار افزایش یافته و از حالا تا 30 سال آینده هم رایانه ها یک میلیون بار هوشمندتر از زمان فعلی خواهند بود.

    «ماسایوشی» گفت: همانطور که هوشمندی رایانه ها افزایش می یابد، این موضوع می تواند به روبات ها سرایت پیدا کند و روبات ها را قادر به حل بسیاری از مشکلاتی که امروز با آنها دست و پنجه نرم می کنیم، وادارد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی