عصر بازار

رییس سازمان بورس و اوراق بهادار:

مدیریت حجم اوراق، سیاست اصلی بازار سرمایه

عصر اعتبار- رییس سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: سیاست‌های سازمان بورس و اوراق بهادار بر این است که همه اوراق در بازار با نرخی منطقی عرضه شود‌.

مدیریت حجم اوراق، سیاست اصلی بازار سرمایه
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۸ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از اقتصاد آنلاین، دکتر شاپور محمدی در حاشیه بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات گفت: از سیاست‌گذاران کلان خواستیم تا خارج از ظرفیت بازار، اوراق وارد نشود.

    سخنگوی سازمان بورس با بیان اینکه مدیریت حجم اوراق سیاست اصلی ما در بازار سرمایه است، عنوان کرد: ورود اوراق به بازار کاهش نرخ تامین مالی در کشور را به همراه دارد و این موضوع یکی از پیامدهای مثبت اوراق بدهی در کشور است.

    وی در ادامه گفت: حجم این اوراق برای سال جاری در قانون بودجه 34هزار میلیارد تومان تعیین شده که 16هزار میلیارد تومان اوراقِ قبل سر رسید خواهد شد.

    محمدی همچنین تصریح کرد: این سر رسید کمک خواهد کرد که حجم کلی خیلی افزایش پیدا نکند از این رو 16هزار میلیارد تومان جایگزین می‌شود و بخشی هم اوراق جدید منتشر خواهد شد.

    وی در پایان افزود: در نمایشگاه کیش بیش از 45مهمان خارجی حضور دارند که بسیاری از فرصت‌های ایران را به دنیا معرفی خواهد کرد و منطقه آزاد کیش به علت سهل بودن ورود و خروج سرمایه‌گذاران خارجی کمک خواهد کرد که این رابطه کاراتر برقرار شود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی