عصر بازار

به ریاست معاون اول رییس جمهور برگزار شد؛

جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی

عصر اعتبار- جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی به ریاست معاون اول رییس جمهور برگزار و گزارش وزارت نیرو از طرح بزرگ توسعه و عمران غرب کشور در حوزه آب ارایه شد.

جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۸ آبان ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری »عصر اعتبار» به نقل از ایبِنا، اسحاق جهانگیری با توجه به گزارش نماینده وزارت نیرو و دبیرخانه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی در خصوص میزان پیشرفت و روند اجرای طرح توسعه و عمران غرب کشور در حوزه آب، با توجه به اینکه طرح بزرگ توسعه و عمران غرب کشور در حوزه آب از طرح های مهم کشور است، اظهارداشت: با عنایت ویژه مقام معظم رهبری و اهتمام دولت یازدهم این طرح آغاز شد و خوشبختانه با دستاوردهای خوبی همراه بوده است.

    وی ادامه داد: اجرای این طرح اقدامی بزرگ است و در راستای اجرای این طرح تاکنون 15 هزار میلیارد تومان از منابعی که با مجوز رهبر معظم انقلاب از صندوق توسعه ملی برداشت شده و به این طرح تخصیص یافته و این منابع غیر از بودجه عمرانی کشور است.

    معاون اول رییس جمهوری افزود: دبیرخانه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی ادامه برنامه های مرتبط با اجرای این طرح را با جدیت هر چه بیشتر پیگیری کند و ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی باید تمرکزی جدی بر اجرای این طرح معطوف سازد چرا که این طرح با آثار و برکات متعددی از جمله اشتغال زایی و توسعه در نقاط مختلف کشور به ویژه در غرب کشور همراه است.

    به گفته جهانگیری، در این جلسه نماینده وزارت نیرو گزارشی از طرح توسعه و عمران غرب کشور در حوزه آب به عنوان یکی از پروژه های بزرگ و مهم اقتصاد مقاومتی ارایه کرد.

    وی ادامه داد: بر اساس این گزارش این طرح از سال 1362 در کشور مطرح بوده اما با پیگیری و اهتمام دولت یازدهم و با عنایت ویژه رهبری، کار بزرگی در این زمینه شکل گرفت و امیدوارم با اجرای این طرح فرصت های از دست رفته در دوره های گذشته جبران شود.

    جهانگیری افزود: در ادامه این جلسه همچنین گزارشی تصویری از مراحل مختلف و میزان پیشرفت اجرای طرح توسعه و عمران غرب کشور در حوزه آب ارایه شد. بر این اساس در اجرای این طرح 8 میلیارد دلار با هدف توسعه و عمران غرب کشور در حوزه آب از صندوق توسعه ملی برداشت شد و در اجرای این طرح 200 شرکت پیمانکار و 41 شرکت مشاور مشغول به کار شدند و 259 میلیون متر مکعب خاک برداری و سنگ برداری انجام شده و 130 کیلومتر تونل به روش مکانیزه حفر شده است.

    معاون اول رییس جمهوری گفت: همچنین بهره برداری از 27 سد و آبگیری 15 سد، اجرای 197 هزار هکتار شبکه اصلی آبیاری، انتقال آب در جهت توسعه مناطق مرزی کشور، ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی ساکنین مرزنشین، محرومیت زدایی، تثبیت جمعیت و ایجاد امنیت در مناطق مرزی کشور از جمله نتایج عمده اجرای طرح توسعه و عمران غرب کشور در حوزه آب است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو