عصر بازار

در سه ماه سوم؛

درآمد بزرگ ترین بانک اروپا به ۱۳ میلیارد دلار رسید

عصر اعتبار- در آمد بانک «اچ اس بی سی» در سه ماه سوم سال جاری میلادی با سیر صعودی به کار خود پایان داد و رقم ۱۳ میلیارد دلار را ثبت کرد.

درآمد بزرگ ترین بانک اروپا به ۱۳ میلیارد دلار رسید
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۹ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایبِنا، درآمد «اچ اس بی سی» بزرگ ترین بانک اروپا در سه ماه سوم سال جاری میلادی با افزایش روبرو شد؛ این در حالی است که از ابتدای سال جاری میلادی تا کنون اوضاع سوددهی این بانک سرشناس در جهان مثبت گزارش می شود. این حرکت روبه جلو «اچ اس بی سی» حاکی از پایان روند کاهش سوددهی 6 ساله در این بانک دارد.

    در همین حال «اچ اس بی سی» در بیانیه ای اعلام کرد، درآمد این بانک با بیش از 2 درصد افزایش به 13 میلیارد دلار رسید؛ البته پیش از این رقم 12 میلیارد و 700 میلیون دلار برای آن برآورد شده بود.

    در بیانیه «اچ اس بی سی» آمده، درآمد این بانک در تمامی شعب اصلی این «اچ اس بی سی» در بخش بانکداری و بازارهای جهانی، بانکداری تجاری، مدیریت دارایی و بانکداری خرده فروشی افزایش داشته است.

    همچنین سهام «اچ اس بی سی» در سال جاری میلادی تا کنون 25 درصد جهش پیدا کرده و یکی از دلایل آن به اعلام برنامه این بانک مبنی بر باز خرید سهام این بانک توسط خود «اچ اس بی سی» به ارزش 5.5 میلیارد دلار بر می گردد.

    البته شعبه «اچ س بی سی» هم در آمریکای شمالی «تست استرس» فدرال رزرو را در ماه ژوئن پشت سر گذاشت و نشان داد که قادر به باز گرداندن بیش از 3 میلیارد از سرمایه سهامداران است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی