عصر بازار

پزشکیان:

شاپرک می‌تواند مانع بسیاری از تخلفات در سیستم بانکی شود

عصر اعتبار- نائب رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: شبکه پرداخت الکترونیکی می تواند با اتصال داده ها در بخش های مختلف به یکدیگر از بسیاری از تخلفاتی که از طریق سیستم بانکی و پولی کشور انجام می شود، جلوگیری کند.

شاپرک می‌تواند مانع بسیاری از تخلفات در سیستم بانکی شود
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۹ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایبِنا، مسعود پزشکیان با حضور در مجموعه بانک مرکزی، ضمن بازدید از شرکت پرداخت الکترونیکی موسوم به شاپرک با مدیرعامل و اعضای هیات مدیره این شرکت به گفتگو پرداخت. در این دیدار که در فضایی کارشناسی برگزار شد، نایب رییس مجلس با فرآیند انتقال پول و تراکنش های مختلف در شبکه بانکی کشور از طریق پرداخت الکترونیکی و شبکه شتاب آشنا شد .وی همچنین از قسمت های مختلف این شرکت بازدید کرد و از نزدیک در جریان فعالیت های تخصصی آن قرار گرفت.

    پزشکیان در ارزیابی خود گفت: اگر اطلاعات و داده ها به یکدیگر متصل شوند شفاف سازی صورت می گیرد و مشخص می شود که هر شخصی در نزد سیستم بانکی چقدر سقف پرواز دارد. وی تصریح کرد: اگر شبکه بانک، ثبت احوال، ثبت اسناد و املاک، اداره مالیات و دارایی، کمرگ و ... به یکدیگر وصل شود، دیگر به سادگی مشکل زمین خواری، پولشویی، قاچاق و نه فرار مالیاتی پیدا نمی شود چرا که این موضوع به درستی رصد می شود و پول حاصل از هر تخلف را نمی توان برداشت کرد.

    نماینده مردم تبریز، آذر شهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه سیستم هایی که می توانند هر حرکت و تراکنش مالی از جمله پول، زمین، مسکن و هرگونه داد و ستد را شفاف کنند، این شفافیت اجازه نمی دهد که کسی به راحتی رانت خواری و زمین خواری کند، رشوه بگیرد، قاچاق کند، و پولشویی انجام دهد و فرار مالیاتی داشته باشد.

    پزشکیان در خصوص ارزیابی خود از فعالیت شاپرک گفت: اقداماتی که انجام داده اند قابل قدردانی است و امیدوارم که این شرکت بتواند با قدرت و سرعت بیشتری روندی که بانک ها در همه جای دنیا برای حفاظت از پول مردم انجام می دهند را ادامه دهد چراکه کار بانک ها با کمک شاپرک راحت تر شود.

    عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی در خصوص رویکرد مجلس در باره اصلاح نظام کارمزد گفت: پیشنهادات خود را به مجلس ارایه دهید ما بررسی می کنیم و بسیاری از مشکلات راه حل دارد که شاید نیاز به قانون هم نداشته باشد و ممکن است با آیین نامه ای که دولت و یا بانک مرکزی بنویسد، بتوان آن را اصلاح کرد.

    پزشکیان تاکید کرد: لزومی ندارد بانک بر سر مسائل جزئی و بدون فایده با یکدیگر رقابت کنند که برای خود آنها هزینه زا باشد اما این اقدام نیازمند بررسی وکارشناسی بیشتر است تا اگر نیاز به قانون داشت، با کمک مجلس قانون را اصلاح کنیم اما تصور می کنم که درون سیستم می توان برای این مشکل راه حل پیدا کرد و نیاز به گذراندن قانون ندارد.

    در پایان نیز محسن قادری، مدیرعامل شرکت شاپرک به توضیح در خصوص عملکرد و اهداف این شرکت پرداخت.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو