عصر بازار

نایب رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران:

نرخ سود مشوق سپرده گذاری در بانک ها شد

عصر اعتبار- نایب رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران گفت:نرخ سود مشوق سپرده گذاری در بانک ها شده ودر حال حاضر بهترین و مناسب ترین سرمایه گذاری در کشور سپرده گذاری در بانک ها است.

نرخ سود مشوق سپرده گذاری در بانک ها شد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۹ آبان ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایبِنا، پدرام سلطانی در بازدید از در بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات در خصوص مهمترین چالش بخش تولید در ارتباط با نظام بانکی، گفت: شکاف تامین مالی در کشور به صورت روز افزون از چند سال گذشته تا کنون  در حال افزایش است.

    وی افزود: شکاف تامین مالی به نظر می رسد به دلیل انحرافات برخی از بانک ها از عملکرد اصلی خود بوده است  ودر این بین نظارت ناکافی مراجع نظارتی در برهه ای از زمان به این انحرافات دامن زده است.

    سلطانی یادآور شد: مستقر نشدن یک نظام حاکمیت شرکتی کارآمد در بانک ها نیز عاملی برای انحراف بانک ها در نوع فعالیت هایشان است که به تبع منجر به  رکودی شده که بر اقتصاد شرکت حاکم و ایرادات نظام بانکی را نمایان کرده است.

    وی ادامه داد: اجرایی شدن برجام و آشکار شدن این موضوع که بانک های کشور در فعالیت های خود از استانداردهای بین المللی حاکم بر قوانین پولی تبعیت نمی  کنندو همچنین این مهم که ساختار بانک ها در حال حاضر به آنها اجازه نمی دهد به سرعت به سمت پیروی از این استانداردها حرکت کنند از دیگر مسائل اشکالات نظام بانکی بود. نتیجه تمام مواردی که ذکر شد و تبعات منفی این مسائل بر اقتصاد کشور به ویژه بخش تولید کشور سربار شده است.

    به گفته وی، دلیل آن نیز این است که سپرده گذاران در شرایط فعلی اقتصاد و رقابتی که در بین بانک ها بر سر جذب منابع حاکم بوده منجر به افزایش نرخ سود بانکی شده است که روند مناسبی نیست.

    نایب رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران گفت: نرخ سود بالا در دوره  ای منجر به سود خوبی برای سپرده گذاران شده است ودر حال حاضر بهترین و مناسب ترین سرمایه گذاری در کشور سپرده گذاری در بانک ها است.

    بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها از صبح روز جمعه پنجم آبان ماه با شعار «رسانه های آزاد؛ انسجام اجتماعی، پیشرفت ملی» در مصلی امام خمینی آغاز به کار کرد و تا 12 آبان همه روزه از ساعت 9 و 30 دقیقه تا 20 و 30 دقیقه دایر خواهد بود.

    آیین رسمی گشایش این نمایشگاه نیز صبح روز شنبه ششم آبان ماه با حضور معاون اول رییس جمهوری برگزار شد. در نمایشگاه بیست و سوم مطبوعات و خبرگزاری ها، نمایندگان 940 رسانه در قالب 600 غرفه در بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات حضور دارند.

    در نمایشگاه امسال نشریات استانی و محلی در کنار مؤسسات بزرگ مطبوعاتی، روزنامه‌ها و پایگاه‌های خبری به ارائه محصولات رسانه‌ای خود می‌پردازند و در 7 روز برگزاری نمایشگاه سعی می‌کنند با مخاطبان خود تعامل بیشتری برقرار کنند.

    در بخش بین الملل نمایشگاه، روزنامه نگارانی از 4 قاره به نمایشگاه آمده اند و در نشست‌های تخصصی که موضوع اصلی آن «تعامل رسانه ای» است، شرکت می‌کنند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی