عصر بازار

نخست‌وزیر روسیه؛

دیگر جایی برای دلار در نظام مالی بین‌المللی نیست

عصر اعتبار- نخست‌وزیر روسیه گفت: نظام مالی بین‌المللی باید به سمت تعادل پیش رفته و دیگر جایی برای دلار به عنوان ارز غالب وجود ندارد.

دیگر جایی برای دلار در نظام مالی بین‌المللی نیست
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۱ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از فارس، دیمیتری مدودف، نخست‌وزیر روسیه، در کنفرانس دو جانبه مقامات چینی و روسی که برگزار شد، گفت: نظام بین‌المللی مالی باید به سمت تعادل پیش رفته و در این تعادل جایی برای یک ارز غالب وجود نخواهد داشت.

    وی افزود: در این نظام متعادل روابط مالی باید براساس چند ارز و همچنین روش‌های گوناگون مبادله انجام شود و هیچ ارزی نباید غالب باشد.

    مدودف گفت:‌ هرچقدر هم که اقتصاد آمریکا بزرگ باشد این کشور در دوره‌های مختلف با بحران مواجه خواهد شد و به همین دلیل کل نظام مالی جهان با مشکل مواجه می‌شود.

    نخست‌وزیر روسیه ادامه داد: بر همین اساس شکل‌گیری یک نظام مالی بین‌المللی متعادل به نفع همه است.

    بنابه گفته این مقام روس، روسیه نسبت به افزایش نقش یوآن چین در مبادلات جهانی بسیار خرسند است چرا که این ارز نماینده یکی از بزرگترین اقتصادهای جهان است.

    در ماه می روسیه و چین یک صندوق سرمایه‌گذاری مشترک به ارزش 68 میلیارد یوان معادل 10 میلیارد دلار ایجاد کردند.

    این دو کشور همچنین قصد دارند تا توافقات دوجانبه سوآپ ارزی خود را به مدت 3 سال دیگر عرضه کنند.

    در سال 2014 روسیه و چین توافق کردند تا به مدت 3 سال 25 میلیارد دلار سوآپ روبل و یوان داشته باشند. چین در تلاش است تا استفاده از یوان در مبادلات بین‌المللی نیز گسترش دهد.

    به گفته کارشناسان، نخست‌وزیر روسیه با توجه به اینکه چین با پشت‌سرگذاشتن آمریکا به بزرگترین واردکننده نفت جهان تبدیل شده است می‌تواند تمایلات خود در این ساختار را دیکته کند.

    کارل وینبرگ کارشناس ارشد اقتصادی مؤسسه هایفرکوئنسی اکونومیکس معتقد است تقاضای نفت چین بسیار بیشتر از نفت آمریکا خواهد شد و احتمالاً پکن عربستان را مجبور خواهد کرد تا نفت را به یوان به چین بفروشد و دیگر کشورها نیز از این الگو پیروی خواهند کرد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو