عصر بازار

آفریقا در اولویت توسعه روابط کارگزاری بانک توسعه صادرات است

عصر اعتبار- مدیرعامل بانک توسعه صادرات، توسعه روابط کارگزاری به ویژه در قاره آفریقا و کشور‌هایی را که کمتر مورد توجه بوده اند از اولویت این بانک اعلام کرد.

آفریقا در اولویت توسعه روابط کارگزاری بانک توسعه صادرات است
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۱ آبان ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از  صدا و سیما، علی صالح آبادی در بازدید از بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها گفت : کشورهای مطرح اروپایی، آسیای شرقی و همسایگان هم برای توسعه روابط کارگزاری در اولویت است.
    وی یکی دیگر از اولویت های بانک توسعه صادرات را گشایش خطوط اعتباری بیان کرد و گفت: در بحث خطوط اعتباری از بانک های خارجی شامل فاینانس و ریفایناس، قراردادهایی را با کره جنوبی، چین و اتریش امضا کردیم و بزودی با روسیه هم به توافق خواهیم رسید و در چین هم علاوه بر بانک های قبلی ، دو بانک دیگر به قرارداد خواهد رسید.
    مدیرعامل بانک توسعه صادرات افزود: در اروپا و کشورهای دیگر هم در حال مذاکره هستیم و تلاش کردیم وجوهی را که در دوره تحریم با محدودیت روبرو بود ، آزاد و استفاده کنیم که موفق به آزادسازی منابع در کشورهایی مثل کوبا، سریلانکا و تاجیکستان شدیم.
    صالح آبادی گفت: صندوق توسعه ملی، امسال هفت هزار میلیارد ریال در اختیار بانک توسعه صادرات قرار داد که ما در شش ماه اول امسال حدود 3 هزار میلیارد تومان تسهیلات با نرخ مناسب برای بخش صادرات دادیم.
    وی درباره بسته های تشویق صادراتی و اعتبار برای صادر کنندگان و برنامه های این بانک برای تسهیلات دهی گفت : یکی از بحث های اصلی ما ارائه بسته صادرات غیر نفتی سال 96 است که در ستاد اقتصاد مقاومتی تصویب شد.
    صالح آبادی ادامه داد: تسهیلاتی را صندوق توسعه ملی با نرخ 11 درصد در اختیار ما قرار می دهد و با منابع خود بانک، تلفیق می شود و با میانگین نرخ 14 درصد در اختیار مشتری قرار می گیرد.
    مدیرعامل بانک توسعه صادرات گفت: خوشبختانه امسال هفت هزار میلیارد ریال اعتبار از صندوق توسعه ملی در اختیار این بانک قرار گرفته است و چیزی حدود سه برابر این مبلغ را هم خود بانک برای بخش صادرات تخصیص داده است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی