عصر بازار

به مناسبت ۱۳ آبان آغاز شد؛

طرح بیمه آتش ­سوزی مدارس و آموزشگاه­‌های سراسر کشور توسط بیمه ما

عصر اعتبار- آتش‌سوزی در مدارس ایران سابقه‌ای چندین ساله دارد و متاسفانه تاکنون منجر به وارد آمدن خسارات جانی و مالی فراوانی شده است.

طرح بیمه آتش ­سوزی مدارس و آموزشگاه­‌های سراسر کشور توسط بیمه ما
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار»، با نگاهی به علل بروز این حوادث و ارزیابی آنها، می‌توان اقدامات موثری جهت پیشگیری از موارد مشابه در آینده انجام داد. در ادامه علت بروز و یا تشدید برخی از این حوادث در سال‌های اخیر ذکر شده است:

    وزش باد شدید و طوفانی بودن هوا
    غیر‌استاندارد بودن سیستم های گرمایشی (نظیر بخاری نفتی وغیره ...،)
    فرسوده بودن سیستم­های تاسیسات و ساختمان
    اتصال سیم‌های برق
    نداشتن دانش مقابله با حادثه منجر به تبدیل این آتش‌سوزی‌ها به حادثه‌های دردناک شده است.
    عدم رعایت استانداردهای گوناگون در مورد ساخت مدارس و مراکز آموزشی، مصالح ساختمانی و سیستم‌های تاسیسات
    عدم اجرای مانورهای آمادگی و آموزش‌های مداوم و دیگر روش‌های مقابله پیشگیرانه
    کم­ تجربگی کارکنان مدارس در کنترل آتش


    برای جلوگیری از بروز یا جبران خسارات وارده در چنین حوادثی، اقشار مختلف جامعه "بویژه صنعت بیمه" نباید صرفاً به گرامی­ داشت آسیب‌دیدگان این حوادث اکتفا کنند، بلکه باید از این حوادث درس گرفته، آنها را ارزیابی و احتمال وقوع حوادث مشابه و میزان خسارات ناشی از آنها را کاهش و همچنین خسارات ناشی از بروز این حوادث را به بهترین شکل جبران نمایند.

    طبق منشور حقوق شهروندی، "برخورداری از محیط زندگی و کاری ایمن و عاری از آسیب‌های جسمی و روحی" جزو حقوق شهروندی محسوب می‌شود و لذا شهروندان باید به این حق خود آگاه شده و برای دستیابی به آن تلاش کنند.

    در راستای تحقق این مهم و نیز حرکت به سمت یک جامعه خودآموز، شرکت بیمه "ما"، به مناسبت روز دانش آموز و به مدت یکماه (از تاریخ 96/08/13الی 96/09/13) طرح بیمه آتش سوزی مدارس و مراکز آموزشی را ارائه کرده است  تا از جانب صنعت بیمه و با همکاری مجریان، دست­ اندرکاران حوزه آموزش و حمایت والدین دانش‌آموزان به سوی ایمن کردن مدارس، گامی برداشته شود.

    هدف اصلی طرح:

    همانگونه که مستحضرید؛ در حال حاضر مدارس با کیفیت‌های متفاوت از نظر سطح ایمنی در سراسر کشور وجود دارد. بسیاری از این مدارس و مراکز آموزشی مستعد بروز حادثه (آتش ­سوزی، زلزله و غیره...،) می­ باشند که شاید به دلیل اینکه تاکنون حادثه‌ای اتفاق نیفتاده است توجه چندانی به ریسک­ های موجود در این مراکز نشده است. بنابراین هدف اصلی این طرح شناسایی و اعطاء پوشش­های بیمه ­ای به مدارس فاقد بیمه نامه آتش  سوزی و مستعد بروز حادثه می­باشد.

    این امیدواری وجود دارد که با اجرای طرح بیمه آتش ­سوزی مدارس و مراکز آموزشی در تمامی مدارس کشور، گام کوچکی برای ایجاد اجتماعی ایمن برداشته شود تا سرمایه ­های آینده این کشور در امنیت و سلامت بیشتری به تحصیل بپردازند.

     

    برای کسب اطلاعات بیشتر و یا دریافت خدمات شرکت بیمه "ما" می‌توانید به نزدیکترین شعبه یا  نمایندگی صدور بیمه "ما" مراجعه و یا با شماره تلفن 8690-021 تماس حاصل فرمایید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی