عصر بازار

نخستین روز کاری فرابورس در هفته جاری؛

۲۰۰۰ میلیارد ریال ارزش مبادلات

عصر اعتبار- فرابورس ایران با دادوستد بیش از ۲۸۳ میلیون ورقه بهادار به ارزش افزون بر دو هزار میلیارد ریال در ۴۳ هزار و ۳۴۹ نوبت معاملاتی، نخستین روز کاری هفته سوم آبان‌ماه را پشت سر گذاشت.

۲۰۰۰ میلیارد ریال ارزش مبادلات
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایبِنا، از رویدادهای مهم روز جاری توقف اوراق سخاب 2 بود؛ بدین ترتیب در پایان معاملات امروز 13 آبان‌ماه نماد معاملاتی اسناد خزانه اسلامی در نماد «سخاب 21» به منظور پرداخت مبالغ اسمی این اسناد، متوقف شد.

    مدیر عملیات بازار و اعضای فرابورس ایران نیز اعلام کرد که پیرو تصمیمات دولت برای پرداخت به‌ موقع مبالغ اسمی اوراق سخاب 2 و لزوم برنامه‌ریزی به منظور تسویه این اوراق در سررسید آن، لازم است تمامی دارندگان این اوراق اعم از خریداران، پیمانکاران و دارندگان اسناد خزانه اسلامی شماره حساب بانکی خود را به یکی از کارگزاری‌های عضو فرابورس ایران اعلام کنند؛ چراکه مبلغ اسمی این اسناد خزانه اسلامی در تاریخ سررسید، صرفا به حساب بانکی معرفی‌شده دارندگان این اسناد که در سامانه تسویه شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه، ثبت‌شده باشد واریز خواهد شد.

    همچنین امروز علاوه بر بازگشایی نمادهای معاملاتی «قاروم»، «وآفر»، «چنوپا»، «شرنگی» و «دشیری» به منظور حراج مجدد، نماد معاملاتی اوراق اجاره قطارهای مسافری و باری جوپار نیز پس از پرداخت اجاره‌ بهای سه‌ماهه اوراق بازگشایی شد.

    نماد معاملاتی «ذوب» نیز در حالی با بیشترین بازدید از سوی معامله‌گران در روز جاری روبه‌رو شد که با دادوستد بیش از 59 میلیون سهم به ارزش بالغ بر 47 میلیارد ریال، بیشترین حجم و ارزش مبادلاتی را در بین بازارهای اول و دوم به خود اختصاص داد. در مجموع این دو بازار میزبان جابه‌جایی افزون بر 132 میلیون سهم بودند که ارزش معاملاتی این مبادلات به 278 میلیارد و 910 میلیون ریال رسید.

    مبادلات انجام شده در بازار پایه به نقل‌وانتقال بیش از 129 میلیون سهم به ارزش 335 میلیارد ریال انجامید که در میان تابلوهای مبادلاتی این بازار نمادهای «وآرین» و «قاروم» به ترتیب متعلق به شرکت‌های توسعه اقتصادی آرین و قند ارومیه بیشترین حجم و ارزش دادوستدی را به دست آوردند.

    ارزش معاملاتی تابلو اوراق تسهیلات مسکن در روز جاری نیز بر 61 میلیارد ریال بالغ شد که این رقم ناشی از خریدوفروش 80 هزار و 856 ورقه تسه بود. در نهایت در تابلو اوراق با درآمد ثابت شاهد دست به دست شدن بیش از یک میلیون ورقه به ارزش بالغ بر یک هزار و 605 میلیارد ریال بودیم.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو