عصر بازار

بیست و هفتمین نشست تخصصی بانک توسعه صادرات در شیراز برگزار شد

عصر اعتبار- بیست و هفتمین نشست تخصصی بانک توسعه صادرات ایران با حضور مقامات استانی و مدیریت های بانک در جمع صادرکنندگان و فعالان اقتصادی استان فارس در شهر شیراز برگزار شد.

بیست و هفتمین نشست تخصصی بانک توسعه صادرات در شیراز برگزار شد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۵ آبان ۱۳۹۶ - ۱۸:۳۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار»، آقای حبیب احمدی، مدیر امور شعب و بازاریابی، هدف از برگزاری این نشست ها را تعامل نزدیک و مؤثر با مشتریان و فعالان اقتصادی به منظور شناسایی خواستها و نیازهای آنها و تلاش در جهت رفع آنها و حمایت بیش از پیش از توسعه صادرات غیرنفتی و به تبع آن رشد اقتصادی دانست.
    مدیر امور شعب و بازاریابی، موقعیت جغرافیایی منحصر بفرد، منابع عظیم گازی، مزیت ویژه در بخش کشاورزی، دامداری، وجود 46 شهرک صنعتی و 3 منطقه ویژه اقتصادی، استقرار صنایعی مانند پتروشیمی و ..، نزدیکی به آبهای خلیج فارس، پتانسیلهای گردشگری و صنایع دستی را تنها بخشی از ظرفیت‌های ویژه این استان عنوان کرد.
    وی اظهار امیدواری کرد که با برخورداری از این ظرفیت ویژه و اهتمام تلاشگران عرصه اقتصادی استان و همچنین حمایت دستگاههای ذیربط ، استان به اهداف صادرات غیرنفتی تعیین شده جهت افق 1404 دست یابد.
    حبیب احمدی ضمن اشاره به چرخه صادرات و حلقه های تشکیل دهنده این زنجیره گفت علاوه بر تولیدکنندگان و صادرکنندگان که ارکان مهم این چرخه محسوب می شوند، گفت: شرکت های حمل و نقل، گمرکات، بیمه ها، بانکها و صرافی ها نیز دارای نقش بسیار مهمی در چرخه صادرات هستند. در این بین تامین سریع و بموقع منابع مالی مورد نیاز و رفع تنگناهای نقل و انتقالات ارزی صادرکنندگان تاثیر بسزایی در تکمیل این زنجیره ارزش دارد.
    به گفته احمدی بانک توسعه صادرات ایران به عنوان اگزیم بانک کشور تمامی مساعی خود را به کار بسته تا در این مهم بیش از پیش نقش مؤثر خود را ایفا نماید.
    وی یادآورشد: به همین منظور بانک توسعه صادرات نسبت به جذب 11هزار میلیارد ریال منابع ارزان قیمت اقدام نموده تا ضمن تلفیق با منابع خود، صادرکنندگان را بمیزان 22000 میلیارد ریال و با نرخ 13.5 الی 14.5 درصد تأمین مالی نماید. ساز و کار پرداخت این تسهیلات در دست تدوین است که بزودی و با تصویب هیأت مدیره محترم به آگاهی عموم خواهد رسید.
    مدیر امور شعب و بازاریابی بانک توسعه صادرات ایران اعلام کرد: این بانک بمنظور جذب منابع مالی خارجی جهت سرمایه گذاری در کشور و اجرای طرح‌های عمرانی، نسبت به اخذ خطوط اعتباری کوتاه مدت ( ریفاینانس ) و میان مدت ( فاینانس ) اقدام نموده است. از مهمترین خطوط ریفاینانس که کوتاه مدت و حداکثر یکساله است ، می توان به خط اعتباری 25 میلیون یورویی با نرخ 4 درصد با بانک تجارت پارس و خط اعتباری 100 میلیون دلاری با اگزیم بانک کره‌جنوبی و با نرخ های یوریبور + 1/8 سه ماهه و یوریبور + 2/1 دوازده ماهه اشاره کرد. خطوط اعتباری میان مدت و بلند مدت نیز در قالب فاینانس 8 میلیارد یورویی 4 تا 5 درصدی با اگزیم بانک کره جنوبی، 10 میلیارد یورویی 4 تا 5 درصدی موسسه تامین مالی چین و همچنین خط یک میلیارد یورویی با اوبر بانک اتریش قابل ارائه به متقاضیان است.
    حبیب احمدی ضمن برشمردن فعالیت های بانک در دوران پسابرجام عملکرد بانک را مثبت اعلام کرد و افزود در پایان شهریور ماه 96 مانده تسهیلات و ضمانت های صادره بانک دو برابر رشد داشته است.
    در خاتمه این نشست نیز پس از سخنرانی مقامات استانی، صادرکنندگان و فعالان اقتصادی استان فارس ضمن بیان نقطه نظرات و پیشنهادات خود، مسائل و مشکلات حوزه صادرات و امور بانکی را مطرح کردند و پاسخ های لازم از طرف مدیران و کارشناسان بانک داده شد و مقرر شد پیگیری های لازم حسب مورد صورت پذیرد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی