عصر بازار

دکتر همتی در هشتاد و دومین سالگرد تاسیس بیمه ایران:

صنعت بیمه؛ بستر خوبی برای توسعه پیدا کرده است

صنعت بیمه مظهر اقتصاد مقاومتی است

عصر اعتبار- رئیس کل بیمه مرکزی صبح امروز در مراسم سالگرد بیمه ایران بر پرداخت سریع خسارت، جذب رضایت مشتری برای تحکیم اقتصاد مقاومتی از سوی شرکت های بیمه تاکید کرد.

صنعت بیمه؛ بستر خوبی برای توسعه پیدا کرده است
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۵ آبان ۱۳۹۶ - ۲۱:۲۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار»، دکتر عبدالناصر همتی در این مراسم ضمن قدردانی از تلاش های 82 ساله مدیران و کارکنان بیمه ایران از آغاز تاسیس تا کنون، گفت: بیمه ایران؛ برند ملی صنعت بیمه است و بدون آن صنعت بیمه هویت نخواهد داشت.

    دکتر همتی در این مراسم بر حمایت خود از بیمه ایران تاکید کرد  و گفت: بیمه ایران در سال های اخیر و در شرایط بحرانی، همراه خوبی برای بیمه مرکزی در پیشبرد اهداف دولت جمهوری اسلامی و خدمت رسانی به مردم بوده که نباید به خاطر برخی مشکلات مالی ، نادیده گرفته شود. بیمه ایران دارای پتانسیل بالقوه ای از سرمایه انسانی است.

    رئیس کل بیمه مرکزی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: حمایت از بیمه ایران به مفهوم عدم حمایت از سایر شرکت های بیمه نیست بلکه بیمه مرکزی جدا از نقش حاکمیتی و نظارتی خود، همیشه یار و یاور شرکت های بیمه بوده و خواهد بود چرا که معتقدم هدایت صنعت بیمه یک کار گروهی است.

    وی با تاکید بر اهمیت سودآوری بیمه ایران گفت: نقش بیمه ایران در اقتصاد کشور و پشتیبانی از صنعت بیمه بسیار موثر بوده و برای توسعه و پیشرفت نیاز به تلاش و سودآوری دارد.

    رئیس کل بیمه مرکزی خطاب به مدیران و اعضای هیات مدیره بیمه ایران گفت: بحث تمرکز زدایی را مورد توجه قرار دهید و با سبک کردن وظایف ستاد، اختیارات بیشتری به مناطق دهند و بستر لازم را برای شکوفایی آنها فراهم کنید و ستاد باید به نهاد سیاست گذاری و تعیین استراتژی های بلند مدت و میان مدت تبدیل شود.

    حاکمیت شرکتی باید به طور جدی در بیمه ایران اجرا شود

    دکتر همتی افزود: آیین نامه حاکمیت شرکتی باید در بیمه ایران به طور جدی اجرا شود چرا که یک اصل بسیار مهم در سیستم اقتصادی کشور که باید به طور جدی برای حمایت از حقوق بیمه گذاران در بیمه ها و سپرده گذاران در بانک ها اجرا شود.بیمه ایران باید پیشتاز اجرای این آیین نامه شود و به شفافیت صنعت بیمه کمک کنند.

    رئیس کل بیمه مرکزی جداسازی بیمه عمر بیمه ایران تحت عنوان یک شرکت مجزا را در سخنان خود مطرح کرد و گفت:  این کار تحول بزرگی در بیمه ایران به شمار خواهد آمد و توان گسترده ای خواهد داشت.

    دکتر همتی در خصوص شبکه فروش گفت: ما حامی نمایندگان و کارگزاران هستیم و قصد ایجاد محدودیت برای شبکه فروش نداریم.

    وی با اشاره به خالی بودن دو سوم ظرفیت سرمایه های بیمه پذیر کشور گفت: در حال حاضر 87 درصد ظرفیت بیمه بدنه اتومبیل و 89 درصد بیمه آتش سوزی منازل مسکونی  ظرفیت هایی است که نیازمند توجه بیشتر شرکت های بیمه به خصوص نمایندگان و کارگزاران است.

    دکتر همتی در ادامه، عدم استفاده کامل از ظرفیت بیمه های عمر را دلیل عقب ماندگی صنعت بیمه از ضریب نفوذ دانست و گفت: رشد 35 درصدی بیمه های عمر در سال بیانگر این است که توانایی برای گسترش بیمه های عمر در کشور وجود دارد و باید اعتماد و اطمینان مردم را برای خرید بیمه های عمر جلب کنیم. شرکت های بیمه باید به دنبال راهکاری برای گسترش این بیمه نامه در میان مردم باشند.

    رئیس کل بیمه مرکزی، صنعت بیمه را مظهر اقتصاد مقاومتی دانست و گفت: صنعت بیمه بستر خوبی برای توسعه پیدا کرده و این آرامش را مدیون تلاش ها و قانونمداری فعالان صنعت بیمه هستیم، چرا که صنعت بیمه با جلوگیری از سوخت ملی، به توسعه اقتصاد ملی کمک می کند.

    وی یکسان شدن رشد حق بیمه و خسارت بیمه شخص ثالث را یکی از اتفاقات مثبت صنعت بیمه دانست و گفت: نمیتوان نقش بیمه ایران در این راستا را نادیده گرفت و امیدوارم با ارائه نرخ های فنی، مشکلات بیمه درمان تکمیلی نیز برطرف شود و تعداد بیشتری از هموطنانمان تحت پوشش این بیمه قرار گیرند.

    رئیس کل بیمه مرکزی در ادامه گفت: صنعت بیمه؛ یک صنعت فنی و تخصصی است و از شرکت های بیمه خواست به صورت فنی و به دور از مسائل احساسی در هدایت این صنعت بکوشند.

    وی همچنین با اشاره به تحولات مثبت برجام در صنعت بیمه گفت: مدیران عامل شرکت های بیمه از فضای ایجاد شده پس از برجام بهره برداری کنند و ارتباطات بین المللی خود را گسترش دهند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی