عصر بازار

ربیعی:

۵۰ هزار میلیارد وام قرض الحسنه به مددجویان پرداخت شد

عصر اعتبار- وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه غربالگری ژنتیک در کشور شروع شده و برای جلوگیری از معلولیت های ذهنی، غربالگری ژنتیک بین زوجین الزامی می شود، گفت: در سه سال اخیر ۵۰ هزار میلیارد ریال وام قرض الحسنه به مددجویان بهزیستی و کمیته امداد پرداخت شده است.

۵۰ هزار میلیارد وام قرض الحسنه به مددجویان پرداخت شد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۵ آبان ۱۳۹۶ - ۲۲:۱۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، علی ربیعی عصر دوشنبه در مراسم افتتاح مرکز نگهداری معلولان ذهنی زیر14 سال هشترود افزود: از یک میلیون و 260 هزار معلول در کشور 338 هزار نفر معلول ذهنی هستند.
    وی گفت: نگهداری معلول در خانه و دادن هزینه از سوی دولت و واگذاری این مراکز به بخش خصوصی از سیاست های دولت در زمینه مراکز نگهداری معلولان است.
    ربیعی همچنین از پرداخت کمک مالی به خانواده هایی که معلولان خود را در خانه نگهداری می کنند، خبر داد.
    وی اضافه کرد: اشتغال معلولان نیز از 2 طریق آموزش فنی و حرفه ای متناسب با فیزیک معلولانرو پرداخت حق بیمه کارفرمایی از سوی دولت دنبال می شود تا معلولان از طریق یکی از این 2 روش مشغول کار شوند.
    ربیعی همچنین از پرداخت 50 هزار میلیارد ریال وام قرض الحسنه در کمیته امداد و بهزیستی به مددجویان و افراد تحت پوشش در سه سال گذشته خبر داد.
    وی افزود: در زمینه اشتغال همچنین بهزیستی و صندوق کارآفرینی تفاهم نامه ای برای پرداخت وام امضا کرده اند و آیین نامه اشتغال روستایی و شهرهای زیر 10 هزار نفر نیز در کمیسیون اقتصادی نهایی شد.
    ربیعی ادامه داد: دولت حساسیت زیادی بر روی استخدام سه درصدی معلولان در استخدام ها دارد و دستگاه ها نباید در این زمینه کوتاهی کنند.
    وزیر کار، رفاه و امور اجتماعی برای افتتاح مرکز نگهداری معلولان ذهنی زیر 14 سال هشترود و همچنین اورژانس اجتماعی در این شهرستان حضور یافته بود.
    این مرکز در زمینی به مساحت 6 هزار متر و در 2 طبقه و زیربنای هزار متری با هشت میلیارد و 250 میلیون ریال اعتبار ساخته شده که از این مبلغ یک میلیارد ریال از سوی مادر شهید تباشیری اهدا شده است.
    شهرستان هشترود با حدود 70 هزار نفر جمعیت و یک هزار و 990 کیلومتر مربع وسعت در 120 کیلومتری تبریز مرکز آذربایجان شرقی قرار گرفته است.
    وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای سفر یکروزه در آذربایجان شرقی است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی