عصر بازار

بانک مرکزی استرالیا نرخ بهره را در پایین‌ترین سطح خود نگه داشت

عصر اعتبار- بانک مرکزی استرالیا برای پانزدهمین ماه متوالی نرخ بهره را به دلیل کاهش رشد درآمد خانوارها بدون تغییر حفظ کرد.

بانک مرکزی استرالیا نرخ بهره را در پایین‌ترین سطح خود نگه داشت
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۶ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایبِنا، رزرو بانک استرالیا نرخ بهره را برای پانزدهمین ماه متوالی بدون تغییر 1.5 درصد نگه داشت که پایین ترین نرخ بهره در طی سال های اخیر در این کشور محسوب می شود. البته کاهش نرخ بهره منجر به رشد 2 دهم درصدی دلار استرالیا در مقابل دلار آمریکا شد.

    این در حالی است که پیش از این کارشناسان اقتصادی هشدار داده بودند که هرگونه افزایش نرخ بهره بانکی منجر به رشد کُند اقتصادی، ایجاد فرصت شغلی کم و آسیب به مصرف کنندگان می شود.

    همچنین «فیلیپ لو» رییس بانک مرکزی استرالیا گفت: رشد بدهی خانوارها از رشد درآمد خانوادهای استرالیایی پیش افتاده است که این مسئله بلاتکلیفی را در اجرای سیاست های پولی این کشور به همراه آورده است. بی رونقی بازار وام و مسکن در شهرهای «سیدنی» و «ملبورن» بر روی عدم افزایش نرخ بهره تاثیر گذاشته است.

    از سویی دیگر تداوم پایین نگه داشتن نرخ بهره از رشد اقتصادی این کشور حمایت می کند و می تواند به رشد پایدار استرالیا کمک کند و با نرخ تورم از پیش هدفگذاری شده در طول زمان سازگار است.

    بر همین اساس پیش بینی از رشد اقتصادی استرالیا برای 3 سال آینده به طور متوسط به 3 درصد افزایش پیدا کرد؛ ضمن اینکه شرایط کسب و کار و به کارگیری ظرفیت بهره بری مثبت ارزیابی می شود. همچنین افزایش سرمایه گذاری در زیرساخت عمومی استرالیا در حال حمایت از رشد اقتصادی این کشور است.

    بانک مرکزی استرالیا اعلام کرد: بلاتکلیفی در مورد چشم انداز مصرف خانوارها، کاهش رشد درآمد خانوادها و افزایش سطح بدهی آنها به یک معضل تبدیل شده است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی