عصر بازار

مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهرایران:

ریسک پذیری پایین بانک قرض الحسنه مهر ایران در نظام بانکی

عصر اعتبار- دکتر اکبری مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهر ایران گفت: این بانک با وجود ریسک پذیری پایین نسبت به نظام بانکی و در راستای مسئولیت پذیری در برابر ذینفعان، شفافیت در عملکرد و تضمین پرداخت وجوه متعلق به سپرده‌گذاران، عضو صندوق ضمانت سپرده ها شده است.

ریسک پذیری پایین بانک قرض الحسنه مهر ایران در نظام بانکی
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۶ آبان ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار»، اکبری افزود: صندوق ضمانت سپرده ها، در سال 1392 براساس ماده 95 برنامه پنجم توسعه جمهوری اسلامی ایران و با هدف تضمین بازپرداخت وجوه متعلق به سپرده‌گذاران بانک‌ها و سایر مؤسسات اعتباری عضو (درصورت ورشکستگی) تاسیس شد.

    مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهر ایران خاطر نشان ساخت: ضمانت سپرده‌های هر شخص اعم از ریالی و ارزی در هر مؤسسه اعتباری عضو، پرداخت سپرده‌ها پس از اعلام کمیته اضطرار و سرمایه‌گذاری در اوراق مالی ضمانت شده توسط بانک مرکزی و یا دولت از جمله وظایف و اختیارات صندوق می باشد.
    وی تصریح کرد: صندوق ضمانت سپرده‌ها با حفاظت از نظام مالی در برابر پدیده هجوم بانکی (Bank Run) اطمینان بخشی از وجود امنیت و قابلیت نقدشوندگی سپرده‌های سپرده‌گذاران خرد، موجب تحکیم و استمرار ثبات مالی در کشور را فراهم می‌آورد، که این مهم هدف اصلی سیاست‌های عمومی ایجاد نظام ضمانت سپرده‌ها است.
    مرتضی اکبری اظهار داشت: این نهاد از طریق دریافت حق عضویت از بانکها و موسسات اعتباری، خدمات متعددی را به منظور پیشگیری از قرارگرفتن بانک ها در معرض ورشکستگی و همچنین ضمانت و بازپرداخت سپرده ها در صورت ورشکستگی بانک ارائه می کند و با در اختیار داشتن ابزار کنترلی کافی همچون اعمال جریمه و محدود کردن فعالیت موسسه خاطی از یک سو و تجهیز منابع مالی لازم جهت بازپرداخت سپرده‌های مردمی موسسه ورشکسته از سوی دیگر، در نقش ناظر و ضابط قدرتمند قوانین مالی ایفای وظیفه نموده و موجب ایجاد،‌ توسعه و استحکام شبکه امن مالی در کشور می‌شود.
    وی افزود: بانک قرض الحسنه مهر ایران در راستای مسئولیت پذیری و اطمینان بخشی به مشتریان خود علیرغم ریسک پذیری پایین و شرایط با ثبات و ایده آل کفایت سرمایه، از سال 1392 که این صندوق افتتاح شده است با پرداخت حق عضویت به صورت مستمر در صندوق ضمانت سپرده ها عضو شده است.
    شایان ذکر است بانک قرض الحسنه مهر ایران با توجه به « میزان ریسک پذیری پایین نسبت به شبکه بانکی کشور» از ابتدای تاسیس صندوق ضمانت سپرده ها، با پرداخت مرتب و به موقع حق عضویت و با هدف جلب اعتماد بیش از پیش مشتریان در این صندوق عضو گردید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی