عصر بازار

مقام مسئول کارگری تاکید کرد؛

ضرورت توجه به سبد معیشت در تعیین دستمزد کارگران

عصر اعتبار- دبیرکل کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران از شورای عالی کار خواست تا در تعیین دستمزد کارگران واقع‌نگر باشد و سبد معیشت و حداقل‌های زندگی کارگران را در نظر بگیرد.

ضرورت توجه به سبد معیشت در تعیین دستمزد کارگران
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۷ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، هادی ابوی  با اشاره به تشکیل جلسه اخیر دستمزد شورای عالی کار، اظهار کرد: شرکای اجتماعی و گروه‌های کارفرمایی و کارگری در حال مذاکره هستند تا شاخص‌ها و مولفه‌های مزد را تعریف کنند.

    وی افزود: با توجه به اینکه معیشت خانوارهای کارگری از اهمیت بالایی برخوردار است، انتظار می‌رود کارفرمایان واقع‌بینانه به آن توجه داشته باشند و به موضوع مزد به عنوان رفع تکلیف نگاه نکنند.

    این مقام مسئول کارگری ادامه داد: طبعا تشکیل کمیته دستمزد در شورای عالی کار به همفکری و جمع‌بندی میان گروه‌های کارگری و کارفرمایی برای تعیین مزدی شایسته کمک می‌کند.

    وی افزود: با توجه به فشردگی جلسات دستمزد در روزهای پایانی سال، زمان زیادی برای بحث و بررسی وجود ندارد لذا کمیته دستمزد شورای عالی کار کمک می‌کند تا مباحث مربوط به تعیین دستمزد به شکل کارشناسی شده‌تری پیگیری شود.

    دبیرکل کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران با تاکید بر اینکه ماده 41 قانون کار تنها ملاک تعیین دستمزد است، خاطرنشان کرد: در بند یک ماده 41 به موضوع نرخ تورم و در بند 2 به سبد معیشت خانوار اشاره شده که در سال‌های گذشته برای ارتقای توان خرید کارگران توجه به بند 2 مورد توجه بیشتری قرار گرفته است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی