عصر بازار

برای کمک به رشد اقتصادی؛

چین حمایت مالی از تجارت‌های کوچک را افزایش می‌دهد

عصر اعتبار- چین سیاست‌های تخفیف مالیاتی جدیدی را برای کاهش مشکلات تجارت‌های کوچک و خرد و پشتیبانی از رشد اقتصادی معرفی کرده است.

چین حمایت مالی از تجارت‌های کوچک را افزایش می‌دهد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۷ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از مهر ، چین سیاست‌های تخفیف مالیاتی جدیدی را برای کاهش مشکلات تجارت‌های کوچک و خرد و پشتیبانی از رشد اقتصادی معرفی کرده است.

    طبق سندی که به طور مشترک توسط وزارت مالی چین و اداره مالیات دولتی منتشر شد از 1 دسامبر 2017 تا 31 دسامبر 2019 موسسات مالی از مالیات بر ارزش افزوده بر درآمد حاصل از بهره وام به تجارت‌های کوچک و خرد و تجارت‌های با مالکیت انفرادی، معاف خواهند شد.

    در حال حاضر این سیاست‌گذاری تنها به وام‌های مربوط به کشاورزان تعلق دارد.

    طبق آنچه در این سند آمده است حداکثر میزان وامی که به هر کدام از وام‌گیرندگانی که ذکر شد، برای برخورداری از معافیت مالیاتی، قابل پرداخت است، 1 میلیون یوآن (150959 دلار آمریکا) می‌باشد.
    در عین حال طبق اعلام این سند قراردادهای وام تجارت‌های کوچک و خرد از 1 ژانویه 2018 تا 31 دسامبر 2020 از مالیات بر تمبر معاف خواهند بود.

    دولت در حال تشویق بانک‌ها برای حمایت از تجارت‌های خرد است که اغلب در به دست آوردن وام‌های بانکی با مشکلات زیادی روبرو هستند.

    تا پایان ماه جون،  میزان وام‌های موسسات مالی به تجارت‌های کوچک و خرد به رقم قابل توجه 22.6 تریلیون یوآن رسید که تقریبا 2 برابر میزان آن در پایان 2012 بود.  این 32 درصد از کل وام‌های تجارت‌های مختلف را شامل می‌شد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی