عصر بازار

احداث خانه امید ویژه بازنشستگان در اردبیل

عصر اعتبار- شهردار اردبیل از احداث خانه امید ویژه بازنشستگان در این شهر خبر داد.

احداث خانه امید ویژه بازنشستگان در اردبیل
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۹ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از خبرآنلاین؛ حمید لطف‌اللهیان در جلسه علنی شورای شهر اردبیل تصریح کرد: این طرح با مشارکت صندوق بازنشستگان کشوری اجرا می‌شود.

    وی هدف از احداث این مجموعه را توسعه مراودات اجتماعی سالمندان و بازنشستگان و ایجاد زمینه‌های نشاط آن ها عنوان و اضافه کرد: در این طرح شهرداری زمین و مجوز لازم را تأمین کرده و صندوق بازنشستگی نیز اقدام به ساخت مجموعه خواهد کرد.

    شهردار اردبیل با بیان اینکه یکی از سه مکان زرناس، بوشلی باغی و دانش برای احداث این مجموعه پیشنهاد شده است، ادامه داد: بعد از ساخت نیز هیچ سندی برای اخذ مالکیت عیان و عرصه برای صندوق بازنشستگی کشوری صادر نمی‌شود.

    لطف‌اللهیان با تأکید به اینکه ایجاد خانه امید تجربه موفق بسیاری از کشورهای پیشرفته است، اضافه کرد: شهرداری‌ها همچنان که در مقابل شاغلان جامعه تکالیفی دارند، در مقابل بازنشستگان نیز تکلیف ایجاد زمینه‌های تفریح و نشاط را دارند.

    وی متذکر شد: اینکه احداث خانه امید در بخش مرکزی شهر باشد ضرورتی ندارد و می‌توان در خارج از شهر و در فضای مناسب امکانات تفریحی برای بازنشستگان ایجاد کرد.

    شهردار اردبیل ایجاد خانه امید را از پروژه‌های انسان‌محور شهرداری دانست و افزود: در واقع 38 امین خانه امید کشور در استان اردبیل احداث خواهد شد.

    احداث 3 کافه کتاب در اردبیل

    لطف‌اللهیان همچنین از برنامه‌ریزی برای احداث سه کافه کتاب در سطح شهر اردبیل و با هدف ترویج مطالعه خبر داد.

    وی با اشاره به پیش‌بینی احداث چهار کافه کتاب و درخواست مجوز برای سه مورد، افزود: رضوان، چهارراه حافظ و پشت هتل کوثر برای احداث کافه کتاب پیش‌بینی شده و این طرح با مشارکت بخش خصوصی اجرا می‌شود.

    به گفته شهردار اردبیل مشارکت بخش خصوصی به شیوه BOT بوده و به مدت 10 سال بهره‌برداری از سازه سبک در ابعاد 60 متر به بخش خصوصی سپرده می‌شود.

    وی تصریح کرد: با پروژه‌هایی از این دست می‌توان از آسیب‌های اجتماعی کاست و زمینه توسعه مطالعه را فراهم کرد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو