عصر بازار

دادستان عربستان:

حجم فساد مالی در عربستان به ۱۰۰ میلیارد دلار می‌رسد

عصر اعتبار- گزارشات موجود نشان می‌دهد، تعداد شاهزادگان و مقامات سعودی که در قالب تحکیم قدرت خاندان حاکم و به بهانه مبارزه با فساد دستگیر شده‌اند به ۲۰۸ نفر افزایش یافته است.

حجم فساد مالی در عربستان به ۱۰۰ میلیارد دلار می‌رسد
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۹ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از فارس، هفته گذشته پادشاه عربستان کمیته مبارزه با فساد جدیدی در این کشور تأسیس کرد و محمد بن سلمان، ولیعهد و پسر خود را به ریاست آن منصوب کرد.

    با گذشت تنها چند روز موج دستگیری مقامات بلندپایه و شاهزادگان سعودی توسط نیروهای امنیتی زیرنظر این کمیته آغاز شد و هم‌اکنون تعداد کسانی که در عربستان دستگیر شده‌اند به 208 نفر رسیده است.

    دادستان عربستان اعلام کرد: 7 نفر از دستگیرشدگان آزاد شده  201 نفر دیگر نیز تحت بازداشت قرار دارند.

    سعود الموجب، دادستان عربستان اعلام کرد: بر اساس تحقیقات انجام‌شده طی سال‌های گذشته حجم فساد مالی در عربستان بیش از 100 میلیارد دلار بوده است.

    نکته حائز اهمیت اینکه تاکنون 11 شاهزاده و 38 وزیر، فرمانده ارتش و تاجر بزرگ سعودی دستگیر شده و هم‌اکنون در چند هتل پنج‌ستاره در بازداشت به سر می‌برند.

    این موج دستگیری‌ها از سوی کارشناسان به عنوان اقدامات ولیعهد 32 ساله عربستان در راستای تحکیم پایه‌های قدرت وی تعبیر شده است و به نظر می‌رسد وی به بهانه مبارزه با فساد مالی در حال پاکسازی مخالفان پادشاهی وی در دربار و میان مقامات این کشور است؛ چراکه پیش‌بینی می‌شود در آینده نزدیک ملک سلمان پسر خود را به عنوان پادشاه این کشور معرفی کند.

    نکته دیگری که در این بین جلب توجه می‌کند این است که نام شاهزادگان بزرگ سعودی نظیر ولید بن طلال و شاهزاده مطعب نیز در میان دستگیرشدگان به چشم می‌خورد.

    ولید بن طلال یکی از ثروتمندترین مردان جهان است و متعب نیز تا روز شنبه ریاست گارد سلطنتی عربستان را برعهده داشت.

    تا چند سال پیش متعب به عنوان یکی از پسران ملک عبدالله داعیه پادشاهی عربستان را داشت و بسیاری بر این باورند که وی یکی از مخالفان به سلطنت رسیدن محمد بن سلمان است.

    الموجب گفت: تاکنون حجم فسادی که در این دستگیری‌ها فاش شده است بسیار بالا بوده و حداقل 100 میلیارد دلار منابع مالی توسط این افراد مورد سوءاستفاده قرار گرفته است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو