عصر بازار

رئیس بانک مرکزی چین هشدار داد؛

اقتصاد چین در آستانه سقوط قرار گرفت

عصر اعتبار- رئیس بانک خلق چین (بانک مرکزی چین) هشدار داد که نظام مالی این کشور به دلیل میزان بالای استقراض ها آسیب پذیرتر شده است و در آستانه سقوط قرار دارد.

اقتصاد چین در آستانه سقوط قرار گرفت
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از تسنیم، ژوئو ژیائوچوان، رئیس در آستانه بازنشستگی بانک خلق چین (بانک مرکزی چی) هشدار داد که نظام مالی این کشور به دلیل میزان بالای استقراض ها آسیب پذیرتر شده است.

    ژوئو در مقاله ای که در سایت اینترنتی بانک خلق چین منتشر شد در مورد بروز مشکلات مالی احتمالی در دومین اقتصاد بزرگ جهان هشدار داد.

    وی در این مقاله نوشت، به منظور جلوگیری از چنین ریسک هایی در بخش مالی چین، نیازمند اصلاحات عمیق و اتخاذ اقدامات کلیدی برای کنترل فعالانه این ریسک ها هستیم.

    رئیس بانک مرکزی چین همچنین خواستار مقابله با آنچه شرکت های «زامبی» می خواند، برای جلوگیری از وقوع بحرام مالی شد.

    ژوئو هشدار داد که ریسک آسیب دیدن بازارهای مالی در چین «پنهان، پیچیده، ناگهانی، مسری و خطرناک است.»

    در این مقاله همچنین آمده است: «در بخش اقتصاد واقعی، این ریسک ها خود را به عنوان بدهی های بیش از حد نشان داده است و در نظام مالی، این ریسک ها در قالب اعتباراتی که بسیار سریع گسترش یافته اند نمود پیدا کرده است.»

    ژوئو که بعد از تصدی 15 ساله سمت ریاست بانک مرکزی چین به زودی بازنشسته خواهد شد خاطر نشان ساخت که نسبت کل بدهی های چین به تولید ناخالص داخلی این کشور در سال 2016 میلادی به 247 درصد رسید،در حالی که این نسبت در مورد بدهی شرکت ها 165 درصد است که بالاتر از سطح ریسک پذیرفته شده بین المللی در این زمینه است.

    وی افزود: «ریسک های مالی شامل ریسک های پایه ای مرتبط با بازارهای مالی و موسسات مالی است. برای مثال برخی موسسات مالی ناسالم از استانداردهای لازم برخوردار نیستند و در نتیجه باید بسته و یا ورشکسته شوند.»

    «در مقام مقایسه، ریسک های مالی سیستماتیک می تواند منجر به بحران مالی، ایجاد زنجیره ای از واکنش های وحشتناک در بازار و وقوع شوک های عظیم در اقتصاد و بازار کار شوند.»

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی