عصر بازار

مدیرشعب استان مرکزی:

بانک قرض الحسنه مهر ایران پرداخت کننده بالاترین میزان تسهیلات قرض الحسنه در استان مرکزی

عصر اعتبار- مدیرشعب بانک قرض الحسنه مهرایران در استان مرکزی اولویت اصلی این بانک را اشاعه فرهنگ غنی قرض الحسنه در کنار ارائه تسهیلات به نیازمندان واقعی در سطح جامعه برشمرد.

بانک قرض الحسنه مهر ایران پرداخت کننده بالاترین میزان تسهیلات قرض الحسنه در استان مرکزی
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۲ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار»، عظیم حسین آبادی در گفتگو با خبرنگار تابناک مرکزی با اشاره به این مطلب گفت: همانطور که می دانیم در دین اسلام نسبت به پرداخت قرض الحسنه تأکید زیادی شده است، از همین منظر لزوم استقرار نظام اقتصاد اسلامی پس از پیروزی انقلاب به عنوان یکی از ضرورت های کشور مطرح شد و در همین راستا قانون عملیات بانکی بدون ربا در شهریور ماه سال 1362 تصویب گردید.

    مدیر شعب استان مرکزی افزود: بانک قرض الحسنه مهر ایران نیز با هدف تجمیع منابع مالی خیرین و رفع نیازهای ضروری اشخاص حقیقی و حمایت از نیازمندان و پرداخت تسهیلات به اشخاصی که در امور خیریه فعالیت دارند ایجاد و یکی از نهادهای پولی و مالی کشور است که در راستای حرکت به سوی عملیات بانکی اسلامی تشکیل شده است.
    حسین آبادی در ادامه، با اشاره به سهامداران بانک قرض الحسنه مهر ایران گفت: این بانک بر اساس سیاستهای بانک مرکزی و با مشارکت 10 بانک بزرگ کشور از سال 1386 فعالیت خود را آغاز کرده است و اولین بانک تخصصی قرض‌الحسنه و نماد بانکداری اسلامی در ایران به شمار می‌رود.
    وی افزود: بانک‌های ملی، ملت، تجارت، صادرات، سپه، مسکن، کشاورزی، رفاه کارگران، توسعه صادرات و صنعت و معدن، سهامدارن اصلی این بانک هستند و مجموعه تیم مدیریتی بانک نیز از برجسته‌ترین مدیران بانکی کشور تشکیل شده است.
    وی ادامه داد: این بانک از حمایت‌ها و هدایت‌های مدیران بانک‌های بزرگ کشور بهره برده و به نوعی متعلق به همه مردم ایران محسوب می‌شود.
    حسین آبادی در همین خصوص گفت: خوشبختانه پس از گذشت نزدیک به 10 سال از آغاز فعالیت بانک قرض الحسنه مهر ایران، این بانک توانسته با ارائه خدمات مطلوب و پرداخت تسهیلات ارزان به اقشار مختلف جامعه اقبال عمومی را به خود جلب کند.
    وی تصریح کرد: کلیه فعالیت و تسهیلات اعطائی توسط این بانک نیز در قالب قرض الحسنه و با کارمزد واقعی صفر تا چهار درصد اعطاء می گردد.
    مدیر شعب استان مرکزی با تاکید بر اینکه بانک قرض الحسنه مهر ایران در پرداخت تسهیلات تمام توان خود را برای تسهیل شرایط برای وام گیرندگان بکار گرفته است تصریح کرد: آمارها نشان از موفقیت این بانک در مدت زمان فعالیت خود دارد و بخشی از اقشار جامعه، این بانک را بعنوان بانک عامل خود انتخاب کرده و مراودات مالی شان را از این طریق به انجام می رسانند.
    وی تعداد شعب بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در استان مرکزی را 20 شعبه اعلام کرد و خاطرنشان ساخت: این شعب در تمامی شهرهای استان از جمله 7 شعبه در شهرستان اراک، 2 شعبه در شهرستان ساوه، 2 شعبه در شهرستان خمین و سایر شهرستان ها همچون آستانه، شازند، کمیجان، خنداب، فرمهین، تفرش، زرندیه یا مامونیه، دلیجان و محلات مستقر هستند و خدمات خود را به متقاضیان ارائه می‌دهند.
    وی با بیان اینکه صد در صد منابع این بانک، قرض الحسنه بوده و تسهیلات ارائه شده با کارمزد واقعی کمتر از چهاردرصد است بیان کرد: اعطای وام های قرض الحسنه به اقشار کم درآمد و نیازمند جامعه، سبب توسعه عدالت اجتماعی و بهبود معیشت مردم می شود.
    حسین آبادی بیان داشت: خیرین نیز می توانند با سپرده گذاری در این بانک موجبات ارائه خدمات اعتباری به اقشار کم درآمد که نیازمندان واقعی به تسهیلات قرض الحسنه هستند را فراهم کنند.
    وی با اشاره به این نکته که این بانک می تواند همانند پل ارتباطی مابین خیرین و نیازمندان عمل نماید افزود: کسانی که قصد کمک به افراد نیازمند با اعطای وام قرض‌الحسنه را دارند و به هر دلیل تمایل به شناخته شدن ندارند، می توانند از طریق این بانک اقدام کنند.
    وی با اشاره به افزایش منابع استان در سال 96 افزود: خوشبختانه در پایان مهر ماه سال جاری منابع استان 50 درصد رشد داشته که این موضوع خود نشان دهنده حرکت و پویایی بانک در این بخش می باشد.
    مدیر شعب استان مرکزی ارائه تسهیلات به نیازمندان واقعی را از اولویت های اصلی بانک قرض الحسنه مهر ایران برشمرد و گفت: این بانک در زمینه های مختلف از جمله ازدواج، رفع احتیاجات ضروری، اشتغال زایی، درمان بیماری و ... تسهیلات قرض الحسنه پرداخت می نماید.
    حسین آبادی با اشاره به مانده تسهیلات فعال استان در پایان مهر ماه سال 1396 گفت: مانده تسهیلات فعال استان مرکزی در پایان 7 ماهه نخست سال جاری در حدود 3 هزار و 200 میلیارد ریال بوده است که این مبلغ در سرفصل های اشاره شده و در قالب وام های بدون سود به متقاضیان در سراسر استان و از طریق 20 شعبه فعال پرداخت گردیده است.
    وی با اشاره به پیوستن بانک به طرح ضربتی اعطای وام قرض الحسنه ازدواج گفت: ذکر این نکته ضروری است که مقوله ازدواج برای این بانک یکی از اولویت ها محسوب می شود که در همین راستا خوشبختانه به تمامی زوج هایی که در صف انتظار وام ازدواج بوده اند، تسهیلات 10 میلیون تومانی پرداخت شده است.
    وی گفت: در زمینه تسهیلات ازدواج از ابتدای سال 96 تا کنون بالغ بر 104 میلیارد ریال تسهیلات به زوج های جوان در استان مرکزی پرداخت شده است.
    وی افزود: مبلغ تسهیلات ازدواج زوج های جوان برای هر نفر 100 میلیون ریال است که متقاضیان با ارائه مدارک مورد نیاز می‌توانند از آن استفاده کنند.
    حسین آبادی در خصوص پرداخت تسهیلات اشتغال زایی به مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) و بهزیستی نیز گفت: امسال نیز به روال سال های گذشته در بحث اشتغال زایی در استان مرکزی، به طور جداگانه اعتباراتی را به کمیته امداد امام خمینی (ره) و بهزیستی اختصاص دادیم که پس از معرفی افراد واجد شرایط از طریق این دو نهاد، تسهیلات پرداخت می گردد.
    مدیر شعب بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در استان مرکزی افزود: از ابتدای سال 1395 تا کنون بالغ بر 20 میلیارد ریال تسهیلات اشتغال زایی به مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) و بالغ بر 8 میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی به متقاضیان بهزیستی در استان مرکزی اعطاء گردیده است و امید می‌رود مابقی معرفی‌شدگان نیز تا پایان سال جاری تسهیلات خود را دریافت نمایند. وی در همین خصوص افزود: بانک قرض الحسنه مهر ایران استان مرکزی به دلیل پرداخت صد در صد تعهدات خود در این بخش، از سوی مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) و نیز مدیرکل بهزیستی استان مورد تقدیر قرار گرفته است.
    وی افزود: پرداخت تسهیلات اشتغال زایی به مددجویان کمیته امداد و بهزیستی از مصادیق حرکت بانک در زمینه اقتصاد مقاومتی است و در این مسیر بانک قرض الحسنه مهر ایران استان مرکزی نیز تلاش نموده تا همسو با شبکه بانک، نقش خود را در جهت ارائه مطلوب این خدمات به خوبی ایفا نماید.
    مدیر شعب استان مرکزی با اشاره به وضعیت مطالبات بانک قرض الحسنه مهر ایران در استان مرکزی نیز گفت: خوشبختانه درصد مطالبات به مصارف بانک در استان مرکزی تنها یک درصد است که این موضوع نشان دهنده تعهد مردم به بازپرداخت به موقع اقساط تسهیلات دریافتی می باشد.
    حسین آبادی در پایان با بیان اینکه بانک قرض الحسنه مهر ایران طی سالهای اخیراز حیث تعداد و مبلغ، بالاترین میزان تسهیلات قرض الحسنه را پرداخت کرده است خاطر نشان ساخت: امید است با تجهیز منابع بیشتر در این بانک بتوان گام اساسی در جهت رفع مشکلات اقشار کم درآمد جامعه برداشت.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو