عصر بازار

ورود ۱۲۸میلیون دلار سرمایه خارجی به خراسان رضوی

عصر اعتبار- رئیس سازمان امور اقتصادی و دارایی استان خراسان رضوی گفت: از ابتدای امسال تا نیمه آبان ماه ۱۲۸ میلیون دلار سرمایه خارجی وارد استان شده است.

ورود ۱۲۸میلیون دلار سرمایه خارجی به خراسان رضوی
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۳ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، سیدمهدی رمضانی روز سه شنبه اظهار کرد: از این میزان سرمایه 94 میلیون دلار بدون تضمین دولت و 35 میلیون دلار با ضمانت دولتی است.

    وی با بیان اینکه خراسان رضوی رتبه نخست کشور از لحاظ تعداد طرح های سرمایه گذاری خارجی را دارد، افزود: امسال 22 طرح استان در هیات سرمایه گذاری خارجی مطرح شد که 16 مورد آن به تصویب رسید.
    مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان رضوی گفت: میزان تکلیف شده سالانه جذب سرمایه گذاری خارجی مستقیم در کل کشور 15 میلیارد دلار و سهم این استان از این رقم یک میلیارد دلار تعیین شده است.
    وی مبلغ سرمایه گذاری خارجی مصوب استان را تا پایان آبان ماه امسال 578 میلیون دلار اعلام و بیان کرد: این رقم پارسال 162 میلیون دلار و در سال 94 معادل 32 میلیون دلار بوده است.
    تا کنون 159 مجوز سرمایه گذاری خارجی با سرمایه مصوب 516 میلیون دلار و سرمایه وارده 544 میلیون دلار در استان خراسان رضوی صادر شده است.
    270 فرصت سرمایه گذاری در خراسان رضوی شناسایی شده که از این تعداد 118 مورد دارای مطالعات توجیهی کامل برای معرفی به سرمایه گذاران است.
    فرصتهای شناسایی شده سرمایه گذاری در خراسان رضوی به صورت الکترونیکی و حضوری به متقاضیان سرمایه گذاری معرفی شده است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی