عصر بازار

هزینه ایجاد هر شغل ۲۰۰ میلیون تومان

عصر اعتبار- دبیرکل اتاق تعاون ایران با اعلام اینکه در طول ۷ سال، هزینه ایجاد اشتغال ۴ برابر شد، گفت: هزینه ایجاد هر شغل در حال حاضر ۲۰۰ میلیون تومان است.

هزینه ایجاد هر شغل ۲۰۰ میلیون تومان
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایبِنا، ماشاءالله عظیمی در همایش تخصصی اقتصاد مقاومتی؛ تولید و اشتغال فرش دستباف گفت: برای ایجاد سالیانه حدود یک میلیون شغل حداقل به 70 درصد کل بودجه کشور نیازمند هستیم در حالی که درآمدهای نفتی حدود 49 میلیارد دلار است.

    دبیرکل اتاق تعاون با اشاره به اینکه سرمایه لازم برای ایجاد شغل در طول 7 سال به 4 برابر رسیده است، اظهارداشت: در سال 89 برای ایجاد هر شغل باید 50 میلیون تومان سرمایه گذاری صورت می گرفت، ولی در حال حاضر این میزان به 200 میلیون تومان رسیده است.

    وی ادامه داد: در بررسی از 2800 بنگاه اقتصادی سه مشکل اصلی آنها تامین مالی، پیچیدگی مقررات و روش های غیرمنصفانه اخذ مالیات عنوان شد. برای توسعه اشتغال باید نگاه صادراتی داشته باشیم و مسیر اقتصاد مقاومتی، مردم و تعاونی ها هستند.

    عظیمی با تاکید بر اینکه با ایجاد اشتغال پایدار می توان اقتصاد مقاومتی را به اقتصاد مداومتی تبدیل کرد، فرش را کالای فرهنگی دانست و گفت: فرش هویت ایرانیان است. به گفته وی، 280 نوع صنایع دستی در کشور داریم که 250 نوع آن در سازمان علمی، فرهنگی و تربیتی ملل متحد (یونسکو) ثبت شده است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی