عصر بازار

بانک مرکزی آمریکا؛

هند تا ۲۰۲۸ به سومین اقتصاد بزرگ جهان تبدیل می‌شود

عصر اعتبار- بانک مرکزی آمریکا پیش بینی کرد تا یک دهه آینده رشد اقتصادی هند از آلمان و ژاپن هم بیشتر شود و عنوان سومین اقتصاد بزرگ جهان را به خود اختصاص دهد.

هند تا ۲۰۲۸ به سومین اقتصاد بزرگ جهان تبدیل می‌شود
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از مهر ، بانک آمریکا اعلام کرد، هند احتمالا طی 10 سال آینده با رشد قوی اقتصادی روبرو خواهد شد و گوی سبقت را در تولید ناخالص داخلی از ژاپن خواهد ربود؛ این کشور در حال حاضر در مسیر رسیدن به پنجمین اقتصادی بزرگ جهان تا سال 2019 میلادی حرکت می کند.

    پیش از این، هند در میان کشورهای بریکس (برزیل، روسیه، هند، چین و آفریقای جنوبی) موفق به پشت سر گذاشتن برزیل و رسیه شده بود و بعداز چین خود را به دومین اقتصاد بزرگ این گروه تبدیل کرده بود؛ اکنون پیش بینی می شود تا سال 2019 میلادی هند کشورهای فرانسه و بریتانیا را پشت سر بگذارد و بعداز آلمان پنجمین اقتصاد بزرگ جهان شود.

    بانک آمریکا اعلام کرد، هند تا سال 2028 میلادی در رشد تولید ناخالص داخلی از آلمان و ژاپن هم پیش خواهد افتاد و رشد اقتصادی این کشور به 10 درصد در سال تا یک دهه آینده می رسد و عنوان سومین اقتصاد بزرگ جهان را از آن خود خواهد کرد.

    سه عامل اصلی رشد اقتصادی هند عبارتند از نسبت های کاهش وابستگی، بلوغ مالی، و همچنین افزایش درآمد و قدرت خرید در این کشور.

    در این گزارش آمده که برای هندی که وابسته به واردات نفت است و نشان می دهد این کشور قادر به کاهش ارزش پول خود نیست، سخت خواهد بود که در حال حاضر از کره جنوبی که یک کشور صادر کننده صنعت است، الگو برداری کند.

    بانک مرکزی آمریکا همچنین اعلام کرد، بخش خدمات طی 20 سال اخیر از رشد قابل توجهی برخوردار شده و با 10 درصد رشد به تقریبا معادل 70 درصد از تولید ناخالص داخلی جهان رسیده است و هیچ جای تعجبی ندارد که هند از این بخش بعنوان موتور محرکه رشد اقتصادی خود بهره گیرد.

    پیش از این صندوق بین المللی پول پیش بینی کرده بود هند در سال 2022 میلادی، از آلمان، پنجمین اقتصاد بزرگ جهان، پیش خواهد افتاد و در سال جاری هم در میان 5 اقتصاد اول جهان جای خواهد گرفت.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو