عصر بازار

مدیرکل دفتر مدیریت بحران و پدافند غیر عامل خبر داد:

برآورد ۷۱ میلیارد تومانی خسارت زلزله به سیستم آبرسانی کرمانشاه

عصر اعتبار- مدیرکل دفتر مدیریت بحران و پدافند غیر عامل گفت:طبق برآورد‌ها در ستاد مدیریت بحران در حوزه آب و فاضلاب شهری و روستایی به ترتیب ۵۶ و ۱۵ میلیارد خسارت پیش بینی می‌شود که امکان افزایش آن در آینده وجود دارد.

برآورد ۷۱ میلیارد تومانی خسارت زلزله به سیستم آبرسانی کرمانشاه
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۵ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، میثم جعفرزاده مدیرکل دفتر مدیریت بحران و پدافند غیر عامل با اشاره به وضعیت مناسب شبکه توزیع آب اظهار کرد: وضعیت شبکه آب رسانی کرمانشاه در وضعیت نسبتا پایداری قرار گرفته و با تلاش‌های صورت گرفته از وضعیت بحرانی عبور کردیم.

    وی از  عملکرد وزرات نیرو در مناطق شهری و روستای گفت: تاکنون 1 میلیون و 500 هزار بطری آب در میان مردم توزیع شده، 4 دستگاه آزمایشگاه سیار کیفیت آب به همراه دستگاه‌های بسته بندی به منطقه اعزام و 47 تانکر آب سیار در حال ارائه خدمت به مردم مناطق زلزله زده هستند.

    جعفرزاده تصریح کرد :شکستگی لوله‌های آب در کوچه‌های فرعی جریان آب رسانی را کند می‌کند و باید آب رسانی به صورت منطقه به منطقه پیش رود تا آب گرفتگی خسارت دیگری را به مردم تحمیل نکند.

    این مقام مسوول اضافه کرد:قعطی شبکه توزیع آب رسانی به دلیل کدورت و گل آلودی چشمه آب تامین کننده سرپل ذهاب و قصرشیرین است که با وقوع پس لرزه، آب گل آلود می‌شود  و باید صبر کرد ته نشینی صورت گیرد تا مخازن دوباره آبگیری شود.

    مدیر کل مدیریت بحران و پدافند غیرعامل، با برآورد تقریبی خسارت زلزله به شبکه آبرسانی یادآورشد:در مرحل اول نمی‌توان عدد دقیقی را اعلام کرد، ولی طبق برآورد‌های در ستاد مدیریت بحران در حوزه آب و فاضلاب شهری و روستایی به ترتیب 56 و 15 میلیارد خسارت پیش بینی می‌شود که امکان افزایش آن در آینده وجود دارد.

    جعفرزاده در پایان گفت: 21 سد تا شعاع 125 کیلومتری در دوره‌های زمانی متناوب، چندین بار مورد بررسی قرار گرفتند که وضعیت سد‌ها و انتقال آب از آن‌ها مثبت ارزیابی شد و مشکلی در عملکرد آن‌ها گزارش نشده است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی