عصر بازار

دبیرکل اتاق بازرگانی تهران اعلام کرد؛

اتریش دروازه ورود ایران به اروپا است

عصر اعتبار- دبیرکل اتاق بازرگانی تهران با بیان اینکه اتریش برای ما دروازه ورود به اروپای مرکزی و غرب است، اعلام کرد: ما با اتاق بازرگانی اتریش نه تنها در زمینه تجاری بلکه در زمینه اموزشی همکاری داریم.

اتریش دروازه ورود ایران به اروپا است
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۵ آبان ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از فارس ، بهمن عشقی دبیرکل اتاق بازرگانی تهران در نشست مشترک تجاری اتاق های بازرگانی وین و تهران با بیان اینکه امروز افتخار حضور به همراه هیات تجاری ایران در اتاق بازرگانی وین را دارد گفت: اتاق بازرگانی تهران با سابقه 140 ساله و با حوزه نفوذ 18 هزار فعال اقتصادی و با ظرفیت 200 میلیارد دلاری قطعا یکی از بزرگترین مجموعه‌های اقتصادی خصوصی در کشور است.

    وی با بیان اینکه حضور ما در کشور شما با واقعه زلزله بخش غربی در کشور بود اظهار داشت: از همین فرصت برای تسلیت به هموطنان استفاده می کنم.

    عشقی اظهار داشت: اقداماتی که در جهت احیای روابط بازرگانی با اتریش صورت گرفته نمونه بسیار موفقی است از بازگشت اقتصادی ایران به جامعه جهانی و حضار هیات تجاری در این نشست نمونه بسیاری کوچکی از 18 هزار فعال اقتصادی هستند که برای توسعه روابط آمده اند که دست همتایان اتریشی را به گرمی فشار دهند.

    دبیر کل اتاق بازرگانی تهران با بیان اینکه ما در ایران اتریش را دروازه ورود به اروپای مرکزی و غربی می دانیم گفت: حسن روابط دو جانبه در خلال روابط یک صد و 60 ساله کشور پیشنیه ای را ایجاد کرده است که این پیشینه موتور محرکه فعالیت ما قرار گرفته است.

    حضور اتاق بازرگانی تهران در مراسم امروز که چندمین نشست مشترک ما در وین و تکرار است نمایانگر تلاش ما برای حفظ دروازه ایجاد شده است ما با اتاق بازرگانی اتریش نه تنها در زمینه تجاری بلکه در زمینه اموزشی همکاری داریم.

    عشقی اظهار داشت: تلاش ما با اتاق بازرگانی وین در زمینه آموزشی ما را به یک زبان مشترک می‌رساند و این امر به ما کمک می‌کند که مطمئن باشیم روابط اقتصادی کشور به عدد شایسته دو کشور می رسد و اگرچه ما از روابط تجاری 500 میلیون یوروی استفاده کرده ایم ولی قطعا ظرفیت های تجاری بین دو کشور بیشتر از این رقم است.

    دبیر کل اتاق بازرگانی تهران اظهار داشت: ما در اتاق بازرگانی تمام تلاش را ادامه می دهیم تا سطح روابط گسترش یابد و قطعا این روابط با مشکلات اجرایی همراه خواهد بود و دو اتاق برای رفع موانع تلاش خواهند داشت و حضور سفیر ایران در این نشست به عنوان یک شخصیت دیپلماتیک قائل به مسائل اقتصادی برای ما دلگرمی است.

    وی افزود: روابط اقتصادی مستمر بدون سرمایه گذاری مشترک میسر نمی شود.

    بر اساس این گزارش: هیات تجاری ایران با بیش از 35 شرکت در زمینه های مختلف اقتصادی برای بررسی چگونگی  توسعه روابط اقتصادی با اتریش به این کشور سفر کرده اند و در این جلسه با تعداد زیادی از فعالان اقتصادی و شرکت های مختلف تجاری به بحث و گفت و گو پرداختند.

    گفتنی است هیات مذکور روز دوشنبه هفته جاری با تجار جمهوری اسلواکی کشور کم جمعیت همسایه اتریش دیدار و گفت و گو داشتند.

    همچنین هیات تجاری مذکور امشب در یک ضیافت شام در ساختمان «رزیدانس» مهمان سفیر جمهوری اسلامی ایران در اتریش خواهند بود.

    ساختمان اتاق بازرگانی وین یک ساختمان زیبا با قدمتی حدود یک قرن و نیم است که با هنر دست انسان مزین شده است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی