عصر بازار

در بازه ژانویه تا اکتبر؛

سرمایه‌گذاری خارجی چین ۴۰ درصد کاهش یافت

عصر اعتبار- با محدود کردن سرمایه‌گذاری‌های ناایمن خارجی توسط مقامات این کشور، سرمایه‌گذاری برون‌مرزی مستقیم چین در بازه ژانویه تا اکتبر ۴۰.۹ درصد نسبت به سال قبل کاهش یافت و به ۸۶.۳۱ میلیارد دلار رسید.

سرمایه‌گذاری خارجی چین ۴۰ درصد کاهش یافت
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از مهر، وزیر تجارت چین اعلام کرد با محدود کردن سرمایه‌گذاری‌های ناایمن خارجی توسط مقامات این کشور، سرمایه‌گذاری برون‌مرزی مستقیم چین در بازه ژانویه تا اکتبر 40.9 درصد نسبت به سال قبل کاهش یافت و به 86.31 میلیارد دلار رسید.

    طبق محاسبات رویترز از داده‌های رسمی سرمایه‌گذاری برون‌مرزی در ماه اکتبر نسبت به سال گذشته خود 29.6 درصد کاهش یافت و به 8.28 میلیارد دلار رسید.

    درحالی‌که پکن کنترل سختی بر سرمایه‌هایی که از این کشور خارج می‌شوند وضع کرده است، سرمایه گذاری برون‌مرزی شرکت‌های چینی به شدت افت کرده است.

    چین اعلام کرد که همچنان به تشویق قراردادهای خارجی مناسب می‌دهد اما به دنبال محدود کردن سرمایه‌گذاری‌های مشکوک به ناامن بودن در دارایی‌ها، هتل‌ها، مراکز تفریحی، کلوپ‌های ورزشی و صنایع فیلم خارجی، با هدف کنترل کامل سرمایه‌های این کشور است.

    مقامات ارشد رسمی چین اخیرا تاکید کرده‌اند که چین به دنبال افزایش سرمایه‌گذاری برون‌مرزی خود است و از آنجایی‌که این کشور به دنبال ایفای نقش مهم‌تری در اقتصاد جهانی است، شرکت‌های چینی را به توسعه جهانی تشویق می‌کند.

    طبق اعلام وزارت تجارت، سرمایه‌گذاری در کشورهای شامل پروژه یک مسیر یک کمربند اقتصادی یک مسیر، که یک برنامه توسعه زیرساخت‌ها برای مرتبط کردن آسیا با خاورمیانه و اروپا است، در 10 ماه اول امسال به 11.18 میلیارد دلار رسید.

    وزارت تجارت اعلام کرد که قراردادهای پروژه یک کمربند اقتصادی یک مسیر، 13 درصد کل سرمایه‌گذاری‌های خارجی را تشکیل می‌دهد، که نسبت به 8.3 درصد سال گذشته افزایش یافته است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی