عصر بازار

بی‌توجهی بازارها ی جهانی به دلار

عصر اعتبار- اونس فلز زرد بیشترین رشد هفتگی و ماهانه خود از ابتدای ماه سپتامبر (شهریور) تا کنون را تجربه کرد.

بی‌توجهی بازارها ی جهانی به دلار
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۶ - ۰۰:۱۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از دنیای اقتصاد، موتور فلز گرانبها در بدو گشایش بازار جهانی در روز دوشنبه هفته قبل، با قیمت 1275 دلاری استارت خورد. فلز براق پس از ورود و خروج از طریق کانال‌های کاهشی و افزایشی، در نهایت رقیب دیرینه خود، دلار را به عقب‌نشینی محکوم کرد. قیمت هر اونس طلا طی آخرین معاملات هفتگی جمعه‌شب، بالاتر از قیمت 1294 دلاری مبادله شد تا طلا با رشد هفتگی 5/ 1 درصدی به تعطیلات برود. کارشناسان، بی‌اعتمادی به آینده طرح اصلاح مالیاتی جمهوری‌خواهان را دلیل اصلی افت شاخص دلار و تقویت فلز زرد عنوان می‌کنند. دوگانگی حس جامعه درخصوص تایید یا مردود شدن این طرح توسط سنا، از بروز تردید‌‌های فراوانی نسبت به وعده‌های ترامپ و آتیه اقتصادی آمریکا حکایت دارد. افزایش تردید‌ها جای مانور را برای اونس طلا باز کرد و فلز زرد نیز از اتمسفر ضددلاری نهایت بهره را برد.
    سبقت ارز‌های کاغذی از دلار
    یورو و پوند هفته گذشته را با قدرت بیشتری نسبت به ارز آمریکایی پشت سر گذاشتند. نرخ برابری یورو به دلار در ابتدای هفته گذشته از عدد 166/ 1 تا عدد 179/ 1 ارتقا یافت تا رشد 11/ 1 درصدی را تجربه کرده باشد. گزارش‌های موفق صنعتی در اروپا با کمک همیشگی ژرمن‌ها، بار دیگر از ارز اروپایی حمایت کرد. در جناح غربی اروپا، ارز انگلیسی نیز پس از کم‌فروغی در هفته‌های اخیر، بالاخره به افزایش نرخ بهره بانک انگلستان واکنش مثبت نشان داد. کسر پوند استرلینگ به دلار نیز از عدد 318/ 1 کار خود را آغاز کرد و ضمن رشد 17صدم درصدی، با بسته شدن در عدد 321/ 1 به استقبال تعطیلات رفت. در کنار این ارز‌ها، ین ژاپن نیز نسبت به اسکناس پشت‌سبز، استحکام بیشتری از خود ارائه داد و رشد 26/ 1 درصدی را در نرخ برابری خود نسبت به دلار ثبت کرد.

    چشم‌انداز «نسبتا» افزایشی «کیتکو»
    تقویت فلز زرد مطابق با پیش‌بینی‌‌های ارائه شده در گزارش هفته گذشته «دنیای اقتصاد» پیش رفت اما هفته آینده طلا از نظر کارشناسان چگونه پیش خواهد رفت؟ نظرسنجی کیتکو از دو گروه تحلیلگران متخصص وال‌استریت و خرده‌فروشان پرسابقه مین‌استریت، طلا را با اکثریت 56 درصدی روبه رشد گزارش کرده است. از میان 16 تحلیلگر وال‌استریت، 9 متخصص، روند هفته آتی طلا را افزایشی پیش‌بینی کردند اما 6 نفر تغییر خاصی را برای هفته بعد در نظر نگرفتند. در این بین تنها یک نفر به کاهشی شدن قیمت طلا رای داده است. در نظرسنجی از 563 خرده‌فروش فعال در بازار جهانی، 314 نفر، معادل 56 درصد از جمعیت کل، به افزایش قیمت فلز زرد اعتقاد داشتند. در مقابل این افراد، 147 نفر، معادل 26 درصد از خرده‌فروشان، کاهش قیمت‌ها را پیش‌بینی کردند اما در میان این دو طیف از خرده‌فروشان، 102 نفر، معادل 18 درصد از رای‌دهندگان، ثابت ماندن قیمت‌ها را در چشم‌انداز خود منعکس کردند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو