عصر بازار

کسری بودجه ۱۰۰ میلیارد دلاری کویت تا ۵ سال آینده

عصر اعتبار- صندوق بین المللی پول اعلام کرد، کویت به منظور کمک به صندوق نسل های آینده این کشور تا سال ۲۰۲۲ میلادی نیازمند ۱۰۰ میلیارد دلار تامین مالی بیشتر برای جبرای کسری بودجه خود است.

کسری بودجه ۱۰۰ میلیارد دلاری کویت تا ۵ سال آینده
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایبِنا، صندوق بین المللی پول اعلام کرد، با صدور فرمان مقامات دولتی کویت مبنی بر کمک به صندوق نسل های آینده این کشور، کویت تا 5 سال آینده نیازمند 100 میلیارد دلار تامین مالی بیشتر برای پوشش کسری مالی خود است. کمک به این صندوق به معنی کسری بود سالانه این کشور معادل 15 درصد از تولید ناخالص داخلی کویت است.

    پیش از این صندوق بین المللی پول اعلام کرده بود، انتظار می رود تا سال 2019 میلادی کویت با قیمت نفت 49 دلار در هر بشکه به تقریبا توازن در بودجه خود برسد.

    همچنین کویت برای جبران کسری بودجه خود به دلیل سقوط قیمت نفت به کاهش یارانه ها و اعمال مالیات بر ارزش افزوده روی آورده است و برای اولین بار کویتی ها برای جبران کسری بودجه خود مجبور به روی آوردن به بازارهای بدهی بین المللی و رسیدن بدهی آنها به 8 میلیارد دلار در ماه مارس سال جاری میلادی شد.

    ضمن اینکه مقامات کویتی برای جبران کسری بودجه خود به کاهش هزینه های دولتی و تغییر قانون برای صدور مجوز فروش اوراق قرضه 30 ساله روی آورده اند.

    صندوق بین المللی پول رشد اقتصادی کویت را به دلیل کاهش 6 درصدی تولید نفت این کشور در راستای پیمان توافق اوپک در سال جاری میلادی به 2.5 درصد کاهش داد. این نهاد بین المللی اعلام کرد، نیاز کویت به تامین مالی اضافی تداوم خواهد داشت و می تواند از طریق بازار محدود بدهی داخلی و خارجی و نیز استفاده از دارایی صندوق ذخایر عمومی این کشور تامین شود.

    بر پایه این گزارش، دولت کویت طرحی را به مجلس این کشور ارائه داده است که به موجب آن برای جبران کسری بودجه می توان وام هایی را از بازارهای بین المللی و موسسات مالی محلی دریافت کرد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی