عصر بازار

پیش بینی گلدمن ساکس از چهار دور افزایش نرخ‌های بهره در آمریکا

عصر اعتبار- بانک آمریکایی گلدمن ساکس انتظار دارد چشم انداز روشن بازار کار و تورم، بانک مرکزی امریکا را وادار کند نرخ بهره را در سال میلادی آینده چهار دور افزایش دهد.

پیش بینی گلدمن ساکس از چهار دور افزایش نرخ‌های بهره در آمریکا
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۳۰ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، اقتصاددانان گلدمن ساکس در یادداشتی نوشتند اقتصاد آمریکا در حالی وارد سال 2018 می‌شود که روند رشد قوی دارد و نرخ بیکاری آن پایین‌تر از سطحی است که مقامات بانک مرکزی امریکا آن را پایدار می‌دانند.

    چهار مرتبه افزایش نرخ‌های بهره، بیش از میزانی است که وال استریت برای سال 2018 انتظار داشته است.

    طبق نظرسنجی رویترز، بانک‌های بزرگ وال استریت انتظار سه مرتبه افزایش هزینه‌های استقراض بانک مرکزی آمریکا در سال 2018 را داشته‌اند.

    بانک مرکزی آمریکا امسال دو مرتبه نرخ‌ها را افزایش داده است و یک دور دیگر افزایش نرخ بهره از حدود یک تا 1.25 درصد کنونی تا پایان سال میلادی جاری را پیش‌بینی است.

    روند رشد اقتصاد امریکا در پی‌بازسازی‌های طوفان‌های آمریکا و همچنین پیشنهاد کاهش نرخ مالیات تقویت شده است. اقتصاددانان گلدمن ساکس خاطرنشان کردند که نرخ رشد  تولید ناخالص ملی مورد پیشب‌ینی برای سال میلادی آینده را به 2.5 درصد افزایش دادند و نرخ بیکاری را 3.7 درصد تا سال میلادی آینده و 3.5 درصد تا پایان سال 2019 برآورد کردند.

    نرخ بیکاری در آمریکا در اکتبر به 4.1 درصد در مقایسه با 4.2 درصد در ماه پیش از آن کاهش یافت که پایین‌ترین سطح در 17 سال اخیر بوده است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی