عصر بازار

زلزله ۳ هزار میلیارد ریال به بخش کشاورزی کرمانشاه خسارت زد

عصر اعتبار- رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه، خسارت وارد شده به بخش کشاورزی استان براثر زلزله اخیر را ۳ هزار میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: این میزان خسارت به اماکن دامی، انبارهای نگهداری علوفه و صنایع تبدیلی مرتبط با بخش کشاورزی وارد شده است.

زلزله ۳ هزار میلیارد ریال به بخش کشاورزی کرمانشاه خسارت زد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۳۰ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایران آنلاین, خسرو شهبازی با بیان اینکه حدود 170 میلیارد ریال نیز به ساختمان های اداری و مراکز خدمات کشاورزی و آموزشی سازمان جهاد کشاورزی خسارت وارد شده ، افزود: زلزله در استان کرمانشاه خسارت های زیادی را در برداشته به طوریکه اکثر ساختمان های این سازمان در مناطق زلزله زده و تعدادی از اماکن مربوط به کشاورزان متحمل خسارت های زیادی از 20 تا 100 درصد شده اند.
    وی اظهار کرد: علاوه بر 3 هزار میلیارد ریال خسارت یاد شده، بیش از سه هزار و 300میلیارد ریال نیز به تاسیسات زیربنایی آب و خاک شامل ایستگاه های پمپاژ، چاه های آب کشاورزی، استخر و مخازن ذخیره آب، چاه، اتاقک چاه و تابلوهای برق چاه خسارت وارد شده است.
    او خسارت زلزله در بخش شیلات را نیز حدود 170 میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: سایر خسارت ها در بخش کشاورزی و دامپروری شامل تلفات 197هزار رأس دام سبک به ارزش یک هزار و 400 میلیارد ریال، تلف شدن سه هزار و 800 رأس دام سنگین به ارزش 160 میلیارد ریال، تخریب 10هزار کلنی زنبور عسل به ارزش 30 میلیارد ریال و تلفات 115 هزار قطعه طیور به ارزش 12 میلیارد ریال است.
    شهبازی گفت: باوجود خسارت شدید به ادارات سازمان جهاد کشاورزی و مراکز خدماتی در شهرستان های زلزله زده و عزادار شدن همکاران به دلیل فوت اعضای خانواده و همکاران، اما پرسنل این سازمان از روز پس از زلزله و در زیر چادر مشغول خدمات رسانی به مردم زلزله زده هستند.
    زلزله ای به بزرگی 7.3 ریشتر 21 آبان در 11 کیلومتری بخش ازگله، 32 کیلومتری شهرستان سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه روی داد که تاکنون 437 کشته و 10 هزار و 179 مصدوم داشته است.
    این زلزله به هفت شهرستان و بیش از یک هزار روستای استان کرمانشاه خسارت وارده کرده است.
    در این زلزله حدود 30 هزار واحد مسکونی به طور کامل تخریب و یا دچار خسارت کلی و جزئی شده است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی