عصر بازار

سریال سرقت ارزهای رمزنگار روی آنتن صرافی‌ها

عصر اعتبار- هکرها در تازه ترین حمله خود به یک صرافی ارزهای مجازی، موفق به سرقت بیش از ۳۰ میلیون دلار ارز رمزنگار شدند.

سریال سرقت ارزهای رمزنگار روی آنتن صرافی‌ها
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایبِنا، هکرها موفق به سرقت بیش از 30 میلیون دلار از ارزهای رمزنگار از نوزدهمین شرکت بزرگ ارز رمزنگار در جهان شدند.

    در همین حال شرکت «تثِر» اعلام کرد، هکرها توانستند کیف الکترونیکی حاوی تعداد زیادی ارز رمزنگار را به ارزش 30 میلیون و 950 هزار و 10 دلار را مورد دستبرد قرار دهند.

    این درحالی است که انتظار می رود، ارزهای رمزنگار مورد دستبرد قرار گرفته دیگر به این شرکت باز نگردند. در حال حاضر ارزش سرمایه بازار «تِثر» 674 میلیون دلار است.

    همچنین تحقیقاتی در باره چگونگی این حمله هکری به این شرکت آغاز شده تا از اقدامات مشابه در آینده جلوگیری شود.

    انتشار این خبر در ابتدا تاثیر منفی بر روی قیمت بیت کوین گذاشت و موجب کاهش ارزش 5 درصدی آن شد؛ اما بعداز ساعاتی دوباره به تقریبا 8 هزار و 200 دلار در هر واحد رسید.

    این نخستین حمله هکری به ارزهای مجازی و سرقت آنها نیست و پیش از این هم چندین مورد سرقت سایبری از ارزهای رمزنگار گزارش شده بود و اکنون با این سرقت جدید که بیش از 30 میلیون دلار ضرر به یک صرافی ارز رمزنگار وارد کرده، امنیت ارزهای رمزنگار بیش از گذشته زیر سوال می رود.

    همچنین در ماه جاری میلادی نقل و انتقال 280 میلیون دلار ethereum (نوعی ارز رمزنگار) با حذف به اشتباه یک کد توسط یک نفر، مسدود شده بود.

    بر پایه این گزارش صرافی Mt.Gox در سال 2014 میلادی به دلیل سرقت 460 میلیون دلار بیت کوین توسط هکرها، ورشکسته شد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی