عصر بازار

معاون وزیر تعاون؛

بانک توسعه تعاون بانک عامل طرح روستا تعاون جهت اشتغال در روستاهای کشور است

عصر اعتبار- کلانتری معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در نشست مشترک با مدیران عامل اتحادیه‌های سراسری ملی که به میزبانی بانک توسعه تعاون برگزار شد گفت:بانک توسعه تعاون بانک عامل طرح روستا تعاون جهت اشتغال در روستاهای کشور است.

بانک توسعه تعاون بانک عامل طرح روستا تعاون جهت اشتغال در روستاهای کشور است
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار»، معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بابیان این مطلب خاطرنشان کرد: مجلس با تصویب 5/1 میلیارد دلار اعتبار جهت اجرای طرح روستا تعاون حرکت رو به جلویی در جهت فعال‌سازی تعاونی‌های کشور صورت داده است و تعیین بانک توسعه تعاون به‌عنوان بانک عامل این طرح نشان از توجه ویژه مسئولان به بانک تخصصی بخش تعاون است.

    وی بابیان این مطلب که در حال حاضر 3 طیف از تعاونی‌های قوی، متوسط و ضعیف در کشور وجود دارد خاطرنشان کرد: تعاونی‌های متوسط معمولاً به دنبال خدمات جاری می‌باشند اما تعاونی‌های محروم نیاز به فعال شدن دارند که در طرح روستا تعاون شناسایی و فعال‌سازی تعاونی‌های موجود در روستاها و افزایش اشتغال جهت جوانان روستاها در جهت حفظ روستاها و جلوگیری از مهاجرت به شهرها به شمار می‌آید.

    کلانتری با اشاره به طرحی دیگر در خصوص فعال‌سازی تعاونی‌های توسعه عمران شهرستان‌ها افزود: با ایجاد این نوع از تعاونی‌ها ایجاد زنجیره خدماتی و ارتباط بین تعاونی‌ها و توانمندسازی آن‌ها قابل انجام خواهد بود.

    معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بابیان این مطلب که تعاونی‌ها باید خود را در جهت صادرات قوی نمایند افزود: ایجاد فضاها و بازارهای جدید جهت ارائه محصولات تعاونی‌ها به آن‌ها در جهت افزایش تولید و اشتغال کمک خواهد کرد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی