عصر بازار

معاون بنیادشهید:

خسارت زلزله زدگان ایثارگر پس از برآورد هزینه، ظرف دو هفته پرداخت می شود

عصر اعتبار- معاون تعاون و امور اجتماعی بنیادشهید و امور ایثارگران گفت: خسارات وارده به منازل زلزله زدگان ایثارگر در غرب کشور پس از برآورد هزینه ها، ظرف مدت دو هفته پرداخت می شود.

خسارت زلزله زدگان ایثارگر پس از برآورد هزینه، ظرف دو هفته پرداخت می شود
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۲ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، مهدی ایزدی روز پنجشنبه افزود: اکنون بررسی موضوع خسارت زلزله زدگان با بیمه طرف قرارداد با بنیادشهید است که این موضوع توسط شرکت بیمه گر در حال بررسی است.
    وی با بیان اینکه هنوز تعداد ایثارگرانی که واحدهای مسکونی آنها خسارت دیده مشخص نیست، اظهار داشت: همچنین آمار دقیقی از میزان خسارات وارده به منازل آنها نداریم.
    ایزدی تصریح کرد: ایثارگرانی که در زلزله کرمانشاه خسارت دیده اند باید به بیمه یا بنیادشهید مواردشان را اعلام کنند، البته این موضوع کار سختی است.
    معاون تعاون و امور اجتماعی بنیادشهید اضافه کرد: اینکه موضوع خسارت و برآوردها هزینه ها از سوی بیمه انجام شد، زمان پرداخت خسارات خیلی طولانی نخواهد بود و اگر برآورد هزینه کنند ظرف دو هفته به آنها پرداخت می شود.
    ایزدی درباره پرداخت خسارت به ایثارگران زلزله‌ ای که منازل آنها آسیب ‌دیده است، اظهارداشت: پس از مراجعه کارشناسان بیمه به محل و برآورد خسارت، تا سقف 35 میلیون تومان به ایثارگران آسیب دیده از سوی شرکت بیمه گر پرداخت می ‌شود.
    وی بیان داشت: همه ایثارگران مشمول بیمه عمر و حوادث هستند و خانواده ایثارگری که در بلایای طبیعی فوت کنند با توجه به درصد ایثارگری از 5 تا 10 میلیون تومان دریافت می ‌کند.
    وی تصریح کرد: همچنین با توجه به بیمه بودن منازل ایثارگران در برابر حوادث طبیعی برای بازسازی، تجهیز و تهیه اثاثیه منزل از طرف شرکت بیمه ‌گر تا سقف 35 میلیون تومان پرداخت خواهد شد.
    معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید اظهار داشت: هیاتی از سوی بنیادشهید برای رسیدگی و پیگیری پرداخت خسارت به مناطق زلزله‌زده اعزام می‌شود ضمن اینکه هم‌اکنون نیز بنیاد استان پیگیری‌های لازم را انجام داده و امکانات اولیه در اختیار ایثارگران قرار داده شده است.
    زلزله 7،3 ریشتری یکشنبه 21 آبان ماه کرمانشاه را لرزاند که براثر این زمین لرزه تاکنون 444 نفر فوت کرده و بیش از 12 هزار نیز مصدوم شدند.
    همچنین براساس اعلام رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، 30 هزار و 500 واحد مسکونی و تجاری در زلزله بزرگ غرب کشور آسیب دیده و تخریب شده است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی