عصر بازار

رییس کل سازمان امور مالیاتی کشور:

تکمیل نظام اطلاعات مالیاتی از اولویت های کلیدی سازمان است

عصر اعتبار- تقوی نژاد گفت: تکمیل نظام اطلاعات مالیاتی و شفافیت اطلاعات اقتصادی از اولویت های کلیدی سازمان است.

تکمیل نظام اطلاعات مالیاتی از اولویت های کلیدی سازمان است
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۴ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، اجلاس مدیران مالیاتی سراسر کشور با حضور سید کامل تقوی نژاد رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور، محمد رضا پورابراهیمی، رییس کمیسیون اقتصادی مجلس و سید رحمت الله اکرمی معاون نظارت مالی وزارت امور اقتصادی و دارایی و خزانه داری کل کشور برگزار شد.

    سید کامل تقوی نژاد طی نشست مدیران مالیاتی سراسر کشور اظهار کرد: هم اکنون، تکمیل نظام اطلاعات مالیاتی از اولویت های کلیدی سازمان به شمار می رود.

    وی همچنین مودی مداری را از اولویت های اساسی نظام مالیاتی برشمرد و گفت: سازمان امور مالیاتی کشور در این خصوص گام های موثری برای رضایت هر چه بیشتر مودیان برداشته و سهولت خدمت رسانی به مردم از اقدامات مهم صورت گرفته است.

    معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی با بیان اینکه مطابق سیاست های اقتصاد مقاومتی، بودجه کشور باید بر پایه مالیات استوار باشد، تصریح کرد: البته ما به دنبال وصول مالیات از هر طریقی نیستیم و اخذ مالیات عادلانه با رعایت انصاف و رضایت مودی در دستور کار ما است.

    وی اظهار کرد: با بهره گیری مطلوب از قوانین و مقررات حدود 40 مصوبه، بخشنامه و اقدام راهگشا در جهت حل مشکلات مودیان داشته ایم.

    تقوی نژاد با تاکید بر اینکه انتظار نظام مالیاتی از مجلس آن است که قانونی را که وضع می کند به درستی از آن حمایت کند، خاطرنشان کرد: گاه در جریان اجرای برخی قوانین، وضعیتی پیش می آید که ما در جایگاه قانونگزار قرار گرفته و باید از قانونی که مجلس تصویب کرده دفاع کنیم که این موضوع مشکلاتی را برایمان به بار می آورد.

    وی تکمیل نظام جامع اطلاعات مالیاتی را از اولویت های مهم سال جاری سازمان برشمرد و گفت: طرح جامع مالیاتی 32 پروژه دارد که همگی اجرایی شده و اما مهمترین و اصلی ترین پروژه این طرح که نرم افزار یکپارچه مالیاتی است همینک درحال نهایی شدن است.

    رییس کل سازمان امور مالیاتی کشور با اشاره به اینکه نظام مالیاتی هم اکنون، از زیرساخت ها و قوانین کارآمدی برخوردار است، اظهار داشت: در شرایط کنونی نظام مالیاتی نیازمند حمایت همه جانبه از سوی دستگاه‏های اجرایی و نظارتی است تا بتواند از اطلاعات دقیق و شفاف برای مبارزه با فرار مالیاتی بهره مند شود.

    تقوی نژاد همچنین به ضرورت وصول مالیات با توجه به شرایط اقتصادی کشور اشاره کرد و یادآورشد: شرایط پرداخت مالیات و فرایندهای مالیاتی برای مردم باید تسهیل شود و هم اکنون مودیان مالیاتی از مجموعه گسترده ای از خدمات الکترونیکی نظام مالیاتی بهره مند شده اند.

    وی در ادامه به لوایحی که هم اکنون در حال رسیدگی در مجلس است اشاره کرد و  یادآورشد: با تصویب لایحه صندوق مکانیزه فروش و لایحه اصلاح قانون مالیات بر ارزش افزوده که در نوبت رسیدگی در صحن علنی مجلس هستند، گام مهمی در جهت مبارزه با فرار مالیاتی برداشته خواهد شد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی