عصر بازار

مدیر عامل بانک مسکن خبر داد:

ارقام کلیدی در برنامه بانک مسکن در افق ۱۴۰۰

عصر اعتبار- بانک مسکن در راستای اهداف تعیین شده برای بخش مسکن در برنامه ششم توسعه، یک سند تحت عنوان بانک مسکن-۱۴۰۰ برای تامین مالی این بخش طی کمتر از ۵ سال منتهی به پایان سال ۱۴۰۰ تنظیم کرده که افق پرداخت تسهیلات در بخش مسکن را برای فعالان این بخش و بانک عامل، ترسیم می کند.

ارقام کلیدی در برنامه بانک مسکن در افق ۱۴۰۰
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۵ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار»، مدیر عامل بانک مسکن در نشست خبری درباره ارقام کلیدی درج شده در این سند به خبرنگاران گفت: بانک مسکن در مجموع سال ­های تعریف شده در سند بانک مسکن-1400، معادل 3 میلیون و 800 هزار واحد مسکونی انواع تسهیلات ساخت، خرید و جعاله مسکن پرداخت خواهد کرد که در سال آخر برنامه یعنی در سال 1400، به تنهایی یک میلیون فقره انواع تسهیلات خواهد بود.

    بت­ شکن در این باره گفت: از آنجا که در برنامه ششم، بازآفرینی سالانه 270 محله فرسوده در شهرهای کشور و همچنین لزوم حمایت مالی از اقشار اهداف متقاضی مسکن، پیش ­بینی شده است، بانک مسکن نیز در این راستا، تسهیلات سال­ های برنامه را پرداخت می­ کند.

    مدیر عامل بانک مسکن گفت: این بانک به گونه ­ای عمل خواهد کرد که طی سال­ های منتهی به 1400، هر خانه ­اولی بتواند اولین خانه خود را با مراجعه به بانک مسکن و دریافت تسهیلات ارزان قیمت، دریافت کند.

    در سند بانک مسکن-1400، تاکید شده است که تسهیلات خرید مسکن تا 50 درصد هزینه خرید خانه را برای متقاضیان اقشار هدف، پوشش خواهد داد.

    در این سند همچنین توسعه بانکداری رهنی از طریق انتشار اوراق رهنی به پشتوانه تسهیلات اولیه (مطالبات بانک مسکن از تسهیلات­ گیرنده­ ها) پیش بینی شده است که بر اساس آن، برنامه انتشار 10 هزار میلیارد تومان اوراق رهنی در میان مدت و بلند مدت، مد نظر است.

    بت شکن در ادامه گفت: ‌ بانک مسکن بنا دارد در راستای برنامه 5 ساله خود، خدمات بانکداری سرمایه­ گذاری به برندهای ساختمانی و همچنین بانکداری شرکتی تخصصی مشروط به رعایت الگوی مصرف ساخت و ساز، ارایه کند.

    در این برنامه، حمایت بانک مسکن از راه ­اندازی 10 موسسه پس ­انداز و تسهیلات مسکن منطقه ­ای نیز در نظر گرفته شده است.

    مدیر عامل بانک مسکن در پایان نشست خبری خود، از سایر بانک ­ها خواست با ورود به حوزه تامین مالی مسکن، به مصوبات شورای پول و اعتبارکه یکی از آنها توسعه تسهیلات اوراق مسکن است، جامه عمل بپوشانند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی