عصر بازار

فرماندار شهرستان قشم:

نقش موثر طرح های بانک قرض الحسنه مهرایران در رشد اقتصادی منطقه

عصر اعتبار- فرماندار شهرستان قشم در دیدار با توکلی عضو هیات مدیره بانک قرض الحسنه مهرایران به نقش موثر خدمات و طرح های تسهیلاتی این بانک در پیشبرد امور اقتصادی و رشد صنعت گردشگری و شیلات در منطقه تاکید کرد.

نقش موثر طرح های بانک قرض الحسنه مهرایران در رشد اقتصادی منطقه
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۵ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار»، توکلی عضو هیات مدیره بانک قرض الحسنه مهر ایران که به منظور ارزیابی عملکرد شعب در حوزه های مختلف بانکداری و بررسی پتانسیل های موجود برای جذب سهم بیشتری از بازارهای هدف به استان هرمزگان سفر کرده بود به دعوت علیرضا نصری، فرماندار شهرستان قشم با حضور در محل فرمانداری، ضمن معرفی سبد محصولات بانک، نقش و آثار قرض الحسنه در بهبود معیشت مردم و تسریع در ایجاد تحول و رونق اقتصادی را تشریح کرد.

    این دیدار به دعوت فرماندار شهرستان قشم و طی درخواست اهالی و شوراهای 13 روستای غرب جزیره مبنی بر گسترش شعب قرض الحسنه و اسلامی در منطقه صورت گرفت.
    در این نشست، سلیمان توکلی با تبریک ماه ربیع الاول و نزدیک شدن به هفته وحدت مسلمانان بیان داشت: ترویج بانکداری اسلامی در بستر قرض الحسنه اهمیت زیادی برای بهبود شاخص های اقتصادی در کشور دارد از این رو لازم است تا تمامی مسئولان سازمان ها و نهادهای مختلف در هم افزایی و توسعه زیرساخت های لازم برای اشاعه این فرهنگ اسلامی ما را یاری رسانند.
    وی در ادامه دیدارکه اعضای شورای روستاهای جزیره قشم نیز حضور داشتند با اشاره به تاریخچه و نحوه شکل گیری بانک قرض الحسنه مهر ایران اظهارداشت: ماموریت این بانک ترویج فرهنگ نیکوی قرض الحسنه است و سپرده های مردم، خیرین و سازمان های حمایتی به پرداخت تسهیلات قرض الحسنه به نیازمندان واقعی اختصاص می یابد.
    وی تصریح کرد: بانک قرض الحسنه مهرایران نگاه تجاری و شرکتی ندارد و تنها ماموریت آن توانمندسازی اقشار متوسط و ضعیف جامعه از طریق پرداخت تسهیلات قرض الحسنه و کمک به تسریع در رونق اقتصادی است.
    عضو هیات مدیره بانک قرض الحسنه مهرایران دربخش دیگری از سخنان خود گفت: این بانک بالغ بر 4 میلیون نفر مشتری دارد و با استقبال هموطنان از خدمات ارزنده و مطلوب ارائه شده طی 8 ماه سال 96 نسبت به پایان سال گذشته بیش از 48 درصد رشد منابع قرض الحسنه را شاهد هستیم.
    وی خاطرنشان کرد: پرداخت800هزار فقره تسهیلات قرض الحسنه از سیاست های اعتباری ترسیم شده برای سال جاری می باشد که تا کنون بیشتر از 500 هزار فقره تسهیلات آن پرداخت شده است.
    توکلی با اشاره به کارنامه خوب و درخشان بانک در پرداخت تسهیلات ازدواج اظهارداشت: بانک قرض الحسنه مهر ایران همواره در همه زمینه ها پشتاز و پیشقدم می باشد و در مقوله ازدواج نیز اولین بانک در پرداخت تسهیلات ازدواج یکصد میلیون ریالی بوده به نحوی که در حدود 17 هزار فقره تسهیلات قرض الحسنه ازدواج در مدت 45 روز پرداخت شده است.
    وی افزود: پراکندگی مناسب 530 شعبه در سراسر کشور، 3 هزار نیروی متخصص،کارآزموده و جوان و همچنین خدمات متمایز بانکداری الکترونیک مانند: سامانه های افتتاح حساب و پرداخت تسهیلات آنلاین از جمله ویژگی های مهم بانک قرض الحسنه مهرایران به حساب می آید.
    توکلی درپایان سخنان خود نسبت کفایت سرمایه بانک قرض الحسنه مهر ایران را بالای 35 درصد اعلام کرد و گفت: درحالی که نسبت کفایت سرمایه در حالت نرم جهانی کمیته بال 15 درصد می باشد، میزان کفایت سرمایه در این بانک بیش از 35 درصد است و همچنین نسبت مطالبات به مصارف آن نیز کمتر از یک درصد می باشد.
    در ادامه، علیرضا نصری فرماندار شهرستان قشم، اقدامات بانک قرض الحسنه مهرایران در حوزه های مختلف بانکداری اسلامی و اشاعه فرهنگ قرض الحسنه در کشور را موثر دانست و گفت: این بانک به خوبی مقوله بانکداری اسلامی را در جامعه نهادینه کرده است و با خدمات مناسب و شایسته خود می تواند نقش بسزایی در تحقق اقتصاد مقاومتی داشته باشد.
    وی افزود: توجه مردم جزیره قشم به به بانک های قرض الحسنه نشات گرفته از فرهنگ دینی و اسلامی است و هویت فرهنگی مردم منطقه از اهمیت باورهای اعتقادی میان مردم نشات می گیرد.
    فرماندار شهرستان قشم تصریح کرد: فعالیت های مطلوبی در حوزه های گردشگری و شیلات برای اهالی غرب جزیره انجام شده است و خدمات ارزنده بانک قرض*الحسنه مهر*ایران می تواند به رشد و توسعه این بخش های اقتصادی در منطقه کمک کند.
    شایان ذکر است، دراین نشست، مجید وکیل مشاور مدیرعامل و رییس اداره کل حوزه مدیریت و کرامت الله مصطفی پور مدیرشعب استان هرمزگان نیز حضور داشتند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی