عصر بازار

بانک مرکزی عمان ۳۸۷ میلیون دلار اوراق قرضه منتشر می‌کند

عصر اعتبار- بانک مرکزی عمان به منظور کاهش کسری بودجه این کشور به انتشار ۳۸۷ میلیون دلار اوراق قرضه با نرخ سود سالانه ۵.۲۵ درصد اقدام می کند.

بانک مرکزی عمان ۳۸۷ میلیون دلار اوراق قرضه منتشر می‌کند
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۵ آذر ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایبِنا ، بانک مرکزی عمان اعلام کرد در آستانه انتشار 387 میلیون دلار اوراق قرضه دولتی است. این اوراق قرضه 7 ساله خواهند بود و با نرخ سود سالانه 5.25 درصد محاسبه می شوند.

    همچنین بانک مرکزی عمان تاکید کرد، انتشار این اوراق قرضه به نوعی وام داخلی برای تامین کسری بودجه این کشور محسوب می شود؛ ضمن اینکه اوراق قرضه از ششم تا هفدهم ماه آینده میلادی پذیره نویسی می شوند.

    انتشار اوراق قرضه که بخشی از وظایف مستقیم و بدون قید و شرط دولت است، پس از تخصیص در فهرست بورس اوراق و بهادر مسقط قرار خواهد گرفت. بر اساس طرح بودجه ای عمان، قرار است این کشور با جمع آوری 1.55 میلیارد دلار وام داخلی به تامین مالی کسری پیش بینی شده 7.74 میلیارد دلاری خود در سال جاری میلادی کمک کند.

    بر پایه این گزارش، تاکنون عمان 1.16 میلیارد دلار از منابع وام داخلی خود را تامین کرده است. توزیع اوراق قرضه در ماه دسامبر به عنوان آخرین مرحله انتشار اوراق در سال جاری میلادی خواهد بود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی