عصر بازار

معاون سرمایه‌گذاری و اشتغال معاونت توسعه روستایی کشور اعلام کرد؛

جزئیات وام اشتغال روستائیان

عصر اعتبار- معاون سرمایه‌گذاری و اشتغال معاونت توسعه روستایی کشور با اشاره به طرح تسهیلات ارزان قیمت به اشتغال روستاییان، گفت: ابلاغ وام اشتغال روستاییان تا دهم آذرماه به بانک‌ها انجام می‌شود.

جزئیات وام اشتغال روستائیان
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۶ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، ناصر زرگر در این باره گفت: از هفته آینده پرداخت تسهیلات توسط بانک‌های عامل آغاز می‌شود و در این باره طرح یک‌هزار تعاونی در هزار روستا را ارائه کرده‌ایم.

    زرگر افزود: تسهیلات در سه فاز ارائه می‌شود؛ فاز یک برای ساخت، فاز دو برای تجهیزات و فاز سه برای سرمایه‌گذاری. میانگین سود تسهیلات هم شش درصد است که می‌تواند در بعضی مکان‌ها بیشتر یا کمتر باشد. در نقاط مرزی نرخ تسهیلات 4 درصد و در روستاها 6 درصد و در مکان های شهری 10 درصد است که میانگین اینها 6 درصد می شود.

    معاون سرمایه‌گذاری و اشتغال معاونت توسعه روستایی کشور گفت: دامنه فعالیت‌های روستایی و سرمایه گذاری شامل معادن کوچک می‌شود. همچنین فعالیت‌های خدماتی شامل خدمات ارتباطات و فناوری اطلاعات، اصناف، آموزش، گردشگری، ورزشی، فرهنگی و هنری، حمل‌ و نقل، انبارداری، بیمه‌ای، بهداشتی و درمانی، بازیافت و انرژی‌های تجدیدپذیر و غیره. دیگر موارد شامل صنایع دستی و فعالیت‌های فرش دستبافت و کلیه فعالیت‌های مربوط به آن و سایر صنایع دستی می‌شود.

    زرگر همچنین از ارائه طرح دوفوریتی مجلس برای استفاده از اعتبارات یک و نیم میلیارد دلاری صندوق توسعه ملی با نرخ سود صفر درصد به‌ همراه آورده بانک‌ها با نرخ 18 درصد خبر داد.

    وی با اشاره به اینکه آیین‌نامه اجرایی این تسهیلات تصویب شده، گفت: باید سهم استان‌ها براساس معکوس درآمد خانوار، جمعیت خانوار و نرخ بیکاری هر استان مشخص شود.

    زرگر افزود: براساس تحقیقات و در نظر گرفتن موارد ذکرشده، استان سیستان و بلوچستان بیشترین دریافت تسهیلات و استان قم به‌دلیل دارا بودن کمترین جمعیت روستایی میزان کمتری از این تسهیلات را دریافت می‌کند.

    معاون سرمایه‌گذاری و اشتغال معاونت توسعه روستایی کشور ادامه داد: وام‌های تعلق‌گرفته به بخش کشاورزی 45 درصد، صنایع و معادن 10 درصد، بخش گردشگری 10 درصد، فناوری 15 درصد، صنایع دستی 10 درصد و سرمایه در گردش واحدهای تولیدی 10 درصد می‌باشد. در شهرهای زیر 10 هزار نفر سرمایه در گردش 10 درصد خواهد بود.

    به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، زرگر با بیان اینکه این طرح در دهه اول آذرماه اجرایی می‌شود و به همه استان‌ها دستورالعمل لازم ارائه می‌شود، افزود: متأسفانه زلزله زمان جلسات ما را جابه‌جا کرد و ما در هفته آینده دستورالعمل را نهایی می‌کنیم.

    معاون سرمایه‌گذاری و اشتغال معاونت توسعه روستایی کشور درباره وثیقه‌هایی که برای ارائه این وام‌ها دریافت می‌شود، گفت: وثیقه ها را آسان می‌گیریم و این وثیقه‌ها شامل خود محل طرح، سند مسکونی یا ملکی روستائیان و یا صندوق‌های ضمانت است. میزان وامی که به هر نفر ارائه می‌شود، مقدار ثابتی نیست و این وام به‌میزان اشتغال پایدار و نوع طرح متفاوت است.
    ­
    معاون سرمایه‌گذاری و اشتغال معاونت توسعه روستایی کشور گفت: تسهیلاتی که به روستائیان با نرخ سود 6 و 4 درصد ارائه می‌شود تا یک سال تنفس دارد و تا دو سال بازگشت ندارد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی