عصر بازار

برای اولین بار در ۲ سال گذشته؛

اقتصاد مکزیک آب رفت

عصر اعتبار- در ربع سوم امسال اقتصاد مکزیک بیش از آنچه قبلا تصور می‌شد آب رفت که علت آن تأثیر طوفان‌ها و زلزله‌ها بر صنایع نفت و توریسم این کشور و نگرانی از به نتیجه نرسیدن نفتا بود.

اقتصاد مکزیک آب رفت
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۷ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از مهر، طبق اعلام دولت مکزیک در ربع سوم امسال اقتصاد مکزیک بیش از آنچه قبلا تصور می‌شد آب رفت که علت آن تأثیر طوفان‌ها و زلزله‌ها بر صنایع نفت و توریسم این کشور بود و نگرانی‌های ناشی از به نتیجه نرسیدن نفتا هم به رشد اقتصادی این کشور آسیب زد.

    تولید ناخالص ملی مکزیک در ربع دوم سال 0.3 درصد در مقایسه با ربع قبلی کاهش یافت که این اولین بار است که  در نزدیک به 2 سال اخیر اقتصاد این کشور با رشد منفی مواجه شده است. در مقایسه با دوره مشابه سال قبل اقتصاد این کشور 1.5 درصد رشد کرده است که این کندترین سرعت رشد از ربع چهارم سال 2013 تا کنون است.

    سهام مکزیک به دنبال ارائه این داده‌ها حدود 0.8 درصد سقوط کرد.

    اقتصاد مکزیک با زلزله‌های ویران‌گر ماه سپتامبر و طوفان‌های سهمگین در آگوست و سپتامبر که صنایع نفتی را تحت تأثیر خود قرار داد و باعث تضعیف فعالیت‌های اقتصادی شد، آسیب دید.

    وزیر مالی مکزیک در بیانیه روز جمعه خود با اشاره به صنایع نفت، آموزش و توریسم گفت: کند شدن اقتصاد این دوره به دلیل تأثیر موقت و محدود بلایای طبیعی بوده است.

    وزیر مالی اضافه کرد که به نظر او این تأثیر کاهش یافته است و پیش‌بینی رشد اقتصادی 2017 خود را همچنان بین 2 تا 2.6 درصد حفظ کرد.

    این در حالیست که بانک مرکزی مکزیک این‌قدر خوش‌بین نیست و این هفته اعلام کرد که به علت وقوع بلای طبیعی و تاثیر آنها بر سرمایه‌گذاری، و نگرانی‌های مربوط به آینده توافق تجارت آزاد آمریکای شمالی پیش‌بینی رشد اقتصادی 2017 خود را به 1.8 تا 2.3 درصد کاهش می‌دهد.

    گفت‌گوها برای مذاکره مجدد در مورد شرایط قرارداد نفتا که دربر گیرنده 1 تریلیون دلار از حجم مبادلات 3 جانبه است، به نتیجه نرسید.

    بانک مرکزی نرخ رشد سال آینده مکزیک را تا 3 درصد اعلام کرد.

    روز جمعه در بازار ارز پزوی مکزیک در نرخ 18.5225 دلار معامله شد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو