عصر بازار

رییس بنیاد مستضعفان خبر داد:

تامین ۱۱ هزار مسکن برای خانوارهای دارای بیش از دو معلول

عصر اعتبار- رییس بنیاد مستضعفان با بیان اینکه سرپناه خانواده‌های دارای بیش از دو معلول را تامین می کنیم، گفت: در حال حاضر مسکن دو هزار خانواه دارای بیش از دو معلول تامین شده و تا ۴ سال آینده این رقم به بیش از ۱۱ هزار خانوار می‌رسد.

تامین ۱۱ هزار مسکن برای خانوارهای دارای بیش از دو معلول
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۸ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایلنا، محمد سعیدی‌کیا با اشاره به ارائه تسهیلات ارزان به روستاییان برای راه‌اندازی کسب و کار و اشتغالزایی در این مناطق گفت:  در این طرح برای هر استان 20 میلیارد تومان و به هر طرح حداکثر 2 میلیارد تومان تسهیلات ارائه می‌شود.

    وی همچنین درباره اجرای طرح توزیع سبد غذایی به زنان شیرده اظهار داشت: یکی از طرح‌های حمایتی بنیاد مستضعفان توزیع سبد غذایی بین زنان شیرده از اقشار ضعیف کشور است و در حال حاضر سبد غذایی بین 70 هزار زن شیرده توزیع می شود.   

    رییس بنیاد مستضعفان با اشاره به تامین سرپناه برای خانواده‌های بیش از دو معلول گفت:  با همکاری بنیاد مستضعفان و چند نهاد مسئول و مربوط دیگر تا کنون تاکنون برای 2 هزار خانوار بیش از دو معلول خانه تأمین شده است. 

    **وام 2 میلیارد تومانی بنیاد مستضعفان به طرح های اشتغالزای روستایی

    سعیدی‌کیا با اشاره به حمایت بنیاد مستضعفان از طرح های اقتصادی اشتغالزا در روستاهای سراسر کشور گفت: بنیاد مستضعفان به واحدهای اقتصادی در روستا‌های کشور وام ارزان قیمت ارائه می‌دهد و برای اجرای این طرح با تمام استانداران تفاهم نامه امضاء کرده‌ایم.

    وی ادامه داد: هدف این است که بنیاد از طرح های اقتصادی اشتغالزا در روستاها حمایت کند طرح در ابتدا به تایید استانداری می‌رسد و بعد برای اخذ تسهیلات به بنیاد معرفی می‌شود.

    رییس بنیاد مستضعفان با بیان اینکه به هر استان 20 میلیارد تومان و به هر طرح حداکثر 2 میلیارد تومان تسهیلات ارائه می شود، گفت: در حال حاضر پس از گذشت یک سال از شروع این پروژه؛ 1013 طرح مصوب و برای 659 طرح قرارداد منعقد شده است که 307 میلیارد تومان تسهیلات به این تعداد طرح قرارداد بسته شده تعلق گرفته. براساس پایش انجام شده نیز 253 طرح از این تعداد به بهره برداری رسیده است و اشتغالزایی این 659 طرح تعداد 6581 نفر بوده است.

    سعیدی کیا ادامه داد: 5 درصد از طرف بنیاد علوی  و 5 درصد از طرف معاونت توسعه روستایی و نقاط محروم نهاد ریاست جمهوری و در مجموع 10 درصد  از سود تسهیلات به عنوان یارانه پرداخت می‌شود.

    **سه شرط بنیاد برای ارائه وام های ارزان 

    رییس بنیاد مستضعفان با اشاره به سه شرط بنیاد مستضعفان برای ارائه وام‌های ارزان به طرح‌های اشتغالزایی در روستاهای سراسر کشور تاکید کرد: بانک سینا (وابسته به بنیاد) باید طرح ارائه شده را تایید کند و در صورت تایید نهایی تسهیلات ارائه می شود.

    وی ادامه داد: برای ارائه تسهیلات سه شرط گذاشته شده است، اول اینکه طرح ها باید توجیه اقتصادی داشته باشند. شرط دوم این است که طرح باید تضمین داشته باشد چرا که پولی که بنیاد برای اجرای این طرح ها می‌دهد پول مردم است و باید از بازگشت آن اطمینان داشته باشد. سومین نکته، پایش طرح است که اجرای طرح به صورت مستمر از سوی بنیاد، بانک و استانداری کنترل می شود.

    سعیدی کیا با اشاره به همکاری های موثر معاون توسعه روستایی نهاد ریاست جمهوری برای اجرای این طرح گفت: با طی این روند 4 الی 5 سال دیگر بنیاد باید سالیانه 100 میلیارد تومان یارانه بپردازد و این یارانه را با رضایت کامل می پردازیم چراکه منجر به افزایش کارآفرین‌ها و اشتغال در روستاهای کشورمان می شود.

    ** تأمین بیش از 11 هزار مسکن برای خانواده های دارای بیش از دو معلول 

    رییس بنیاد مستضعفان با اشاره تامین مسکن مورد نیاز خانوارهای دارای بیش از دو معلول اظهار داشت: نیمی از روز در هفته به ملاقات با مردم اختصاص می دهم  در ملاقات مردمی بعضاً خانواده‌های دارای فرزندان معلول مراجعه می‌کنند که یکی از مهم‌ترین مشکلات این خانوار تامین مسکن است. برای رفع بخشی از مشکلات این خانواده ها تصمیم گرفته شد که حداقل مشکل مسکن خانواده‌های دارای دو معلول و بیشتر برطرف شود .

    وی افزود: از این رو با مسئولان محترم بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، بهزیستی، خیرین مسکن ساز و سازمان ملی زمین و مسکن جلساتی را برگزار کردیم و همه با حسن نظر و آمادگی که داشته‌ایم به توافق‌هایی در این زمینه رسیدیم.

    سعیدی کیا با بیان اینکه طبق آمار بهزیستی 11 هزار و 300 خانوار دارای 2 تا 7 معلول بی سرپناه در کشور وجود دارد، ادامه داد: برای تأمین مسکن این خانوار هر یک از دستگاه های مربوط سهمی را دارند خوشبختانه 5 دستگاه مذکور در این پروژه حضور دارند، بسیار هماهنگ با یکدیگر پیش می روند و تاکنون برای 2 هزار خانوار بیش از دو معلول خانه تأمین شده است.

    وی تاکید کرد: هر کدام از این خانوار مشکلات مربوط به خود را دارند نمی توان برای رفع مشکلات تمام این خانوارها از یک روش استفاده کرد و نمیتوان برای اسکان این خانوداه ها خانه‌های شبیه به هم را تامین کرد.

    سعیدی کیا با بیان اینکه  امیدواریم تا 4 سال آینده بتوانیم برای تمام 11 هزار خانوار سرپناه مناسب تهیه کنیم، گفت: از دیگر اقدامات بنیاد مستضعفان حمایت از خانواده های کم درآمد دارای فرزندان سه قلو به بالا است و ‌تا دو سالگی فرزندان، تمام نیاز خانواده ها به پوشک و شیر خشک را تامین می کنیم و همچنین به حل موضوع مسکن آنهاکمک می‌کنیم. در یک سال و نیمی که از اجرای این طرح می‎گذرد بخشی از مشکلات بیش از 300 خانوار دارای فرزندان سه قلو و بیشتر حل شده است.

    **ارائه سیمان رایگان به مناطق زلزله زده

    سعیدی کیا با اشاره به ارایه سیمان رایگان از محصولات بنیاد مستضعفان به مناطق زلزله زده گفت: پس از وقوع سیل آذربایجان غربی و شرقی، در بازدید از مناطق  آسیب دیده این دو استان به مسئولین و مردم آن مناطق قول ارائه سیمان را داده شد که پس از کسب اجازه از هیات امنا  6 هزار تن سیمان رایگان به هر استان ارسال شد.

    وی افزود: پس از وقوع زلزله بجنورد هم بنیاد مستضعفان تمام سیمان مورد نیاز برای بازسازی خانه‌های تخریب شده در مناطق محروم را به صورت بلاعوض در اختیار مردم گذاشت. از این پس هم در صورت بروز حوادث سیمان مورد نیاز  بازسازی خانه‌های روستایی مناطق آسیب زده را بنیاد به صورت رایگان در اختیار مردم قرار می دهد.

    ** توزیع سبد غذایی بین 70 هزار مادرش شیرده  

    رییس بنیاد مستضعفان با بیان اینکه یکی از طرح های حمایتی بنیاد مستضعفان برای اجرای مسئولیت اجتماعی خود، اجرای طرحی تحت عنوان حمایت از مادران باردار و شیرده است، اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین موضوعات در دوران باردارای و شیردهی تغذیه مناسب مادران است و اگر تغذیه مادر در دوران بارداری مناسب و کافی نباشد، احتمال تولد فرزندان با وزن کم که مستعد بیماری هستند در کشور افزایش می‌یابد که این موضوع هزینه‌های درمانی را بسیار افزایش می‌دهد. از این رو بنیاد مستضعفان سبد غذایی مناسب برای مادران باردار و شیرده را توزیع می کند.

    سعیدی کیا ادامه داد: این اقدام در دوران مدیریت  آقای فروزنده در بنیاد شروع شد و مادران تحت پوشش به 17 هزار نفر رسیده بود و خوشبختانه این رقم در سال جاری به 70 هزار مادر رسیده است. محتویات و اقلام سبد غذایی مادران را هم وزارت بهداشت و درمان تعیین می کند و بنیاد این سبد را تهیه و در اختیار افراد تحت پوشش قرار می دهد.

    وی همچنین با اشاره به دیگر طرح های حمایتی بنیاد مستضعفان در حوزه مسئولیت اجتماعی گفت: در طرح ارتقاء تحصیلی شصت هزار دانش اموز در مناطق محروم تحت پوشش بنیاد مستضعفان قرار دارند و خدمات کمک آموزشی دریافت می‌کنند.

    رییس بنیاد مستضعفان ادامه داد: 8 هزار دانشجوی مناطق محروم را هم تحت پوشش خود قرار داده‌ایم که به این دانشجویان وام ارائه می دهیم که این تسهیلات در هر ترم داده می شود. همچنین سالانه 15 هزار دانش آموز  از نقاط محروم در ایام تابستان و هرگروه به مدت یک هفته به اردوگاه امام در لواسان مهمان بنیاد هستند و از امکانات آموزشی، فرهنگی و تفریحی بهر مند می‌شود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی