عصر بازار

ژاپن ۱۸ میلیارد دلار به آموزش یارانه می‌دهد

عصر اعتبار- دولت ژاپن حدود ۲ تریلیون ین (۱۷.۹۳ میلیارد دلار) را بعنوان یارانه هزینه‌های آموزشی و بهبود مراقبت از سالمندان کنار خواهد گذاشت و این بخشی از بسته حمایتی دولت است.

ژاپن ۱۸ میلیارد دلار به آموزش یارانه می‌دهد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۸ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از مهر، روزنامه آساهی خبر داد که دولت ژاپن حدود 2 تریلیون ین (17.93 میلیارد دلار) را بعنوان یارانه هزینه‌های آموزشی و بهبود مراقبت از سالمندان کنار خواهد گذاشت و این بخشی از بسته حمایتی دولت است که در اوایل ماه آینده منتشر خواهد شد.

    دولت از ماه آوریل 2019 مبلغ 800 میلیارد ین را برای برنامه جدیدی که ارائه کننده  پرستاری رایگان از کودکان بی‌سرپرست 3 تا 5 ساله و مراقبت‌های رایگان برای کودکان زیر 2 ساله خانوارهای کم درآمد می‌باشد، تخصیص خواهد داد.

    طبق اعلام این روزنامه دولت 800 میلیارد ین دیگر را برای ارائه تسهیلات رایگان دانشگاهی به خانوارهای کم درآمد تخصیص خواهد داد که از سال مالی 2020 آغاز خواهد شد.

    در این بسته همچنین حدود 100 میلیارد ین برای افزایش دستمزد کارگران مراکز نگهداری از سالمندان کنار گذاشته خواهد شد. طبق اعلام این روزنامه انتظار می‌رود این بسته مالی در 8 دسامبر امسال رسما تصویب شود.

    برای تامین مالی این برنامه دولت از 1.7 تریلیون ین درآمد حاصل از افزایش مالیات فروش ملی و افزایش سهم کارفرما استفاده خواهد کرد که از اکتبر 2019 آغاز خواهد شد.

    نخست وزیر ژاپن، شینزو آبه افزایش هزینه برای تسهیلات و کمک به خانواده‌های کم‌درآمد را پس از پیروزی در انتخابات ماه گذشته به یک اولویت اصلی تبدیل کرده است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی