عصر بازار

رئیس بانک مرکزی؛

افزایش قیمت ارز به دلیل نزدیک شدن به پایان سال میلادی است

عصر اعتبار- رئیس بانک مرکزی گفت: افزایش قیمت ارز به دلیل نزدیک شدن به پایان سال میلادی است که پس از آن این قیمت کاهش می یابد.

افزایش قیمت ارز به دلیل نزدیک شدن به پایان سال میلادی است
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۸ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، ولی الله سیف رئیس کل بانک مرکزی در حاشیه جلسه چهارشنبه -8 آذر هیئت دولت در جمع خبرنگاران به ارائه توضیحاتی در مورد نرخ ارز در بازار پرداخت.

    وی با تاکید بر اینکه بانک مرکزی به طور ویژه تحولات بازار ارز را بررسی می کند، خاطر نشان کرد: چنانچه روند چند سال اخیر در بازار ارز را مرور کنیم مشاهده می کنیم که  عموما در پایان سال میلادی فشاری روی بازار ارز اعمال می شود و قیمت ارز مقداری افزایش می یابد و متعاقبا نیز در آغاز سال میلادی قیمت ارز کاهش و با روند نزولی مواجه می شود.

    رئیس کل بانک مرکزی با بیان اینکه نرخ ارز امسال نیز از این قاعده تبعیت می کند، ادامه داد: بانک مرکزی بازار ارز را زیر نظر دارد و در تحولات اخیر موضوع خاصی را مشاهده  نکرده است خوشبختانه بازار از ثباتی برخوردار است که تحت تاثیر هیچ التهاب و هیجانی قرار نمی گیرد و مشاهده می کنیم که با وجود اتفاقاتی که درسطح بین‌المللی به وجود می آید و در گذشته بسیار موثر بود، امروز بازار از این اتفاقات تاثیر نگرفته و با ثبات و آرامش مسیر خود را طی می کند.

    وی در ادامه به بیان توضیحاتی درباره تحولات اخیر بازار طلا پرداخت و با تاکید بر اینکه وضعیت بازار طلا با بازار ارز متفاوت است، اظهار کرد: در روزهای اخیر به هیچ وجه قیمت طلا تغییری نکرده و طلا از قیمتهای بین‌المللی تبعیت می کند.

    سیف گفت: اخیرا بین قیمت سکه و طلا حبابی ایجاد شده بود که این حباب از طریق بانک ملی و بانک کارگشایی به سمت تخلیه شدن پیش می رود و ذخایر طلای بانک مرکزی اجازه نمی دهد که بازار روند غیرطبیعی پیدا کند.

    رئیس کل بانک مرکزی تصریح کرد: تا زمانی که حباب ایجاد شده تخلیه شود، قیمت طلا روند کاهشی پیدا خواهد کرد.

     رئیس کل بانک مرکزی در ادامه با اشاره به عملکرد این نهاد طی سالهای اخیر گفت: کار بسیار بزرگی ظرف دو سه سال اخیر از سوی بانک مرکزی انجام شده است و امروز می توانیم بیان کنیم که در بازار پول، موسسه غیرمجاز فعالی وجود ندارد.

    وی همچنین با اشاره به وضعیت بانکها پس از ابلاغ مصوبه نرخ سود سپرده به بانکها خاطر نشان کرد: بخشنامه‌ای که بانک مرکزی در شهریورماه در رابطه با نرخ سود ابلاغ کرد بسیار موثر واقع شده و امروز کمتر تخلفی در اینباره دیده می شود.

    سیف با تاکید بر  اینکه بانک مرکزی فعالیتهای فعلی خود را ادامه خواهد داد، گفت: باید تدابیری بیندیشیم و با بهره گیری از تجارب حاصل شده در جهت جلوگیری از پیدایش هرگونه موسسه مالی غیرمجاز جدید حرکت کنیم. در این راستا با همکاری با نیروی انتظامی و همچنین وزارت کشور تدارکات لازم اتخاذ شده تا به هیچ وجه در ‌آینده شاهد چنین تخلفاتی نباشیم.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو