عصر بازار

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) خبرداد؛

کمک ۹۰ میلیاردی کمیته امداد به زلزله‌زدگان

عصر اعتبار- رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) گفت: با تلاش‌های صورت گرفته در مدت ۸ ماه گذشته مبلغ ۲۵۰ میلیارد تومان زکات جمع آوری شد.

کمک ۹۰ میلیاردی کمیته امداد به زلزله‌زدگان
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۹ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، سید پرویز فتاح در پنجمین همایش سراسری زکات در مجتمع حضرت معصومه(س) قم با اشاره به اهمیت زکات در اسلام افزود: در طول 4 دهه از انقلاب اسلامی هنوز توجه ویژه ای به امر زکات نشده و منویات مقام معظم رهبری درباره این فریضه عملیاتی نشده است.

    فتاح تاکید کرد: به واسطه بی توجهی به زکات باید توبه کنیم چرا که زکات جایگاه مهمی در دین اسلام دارد و در کنار نماز آمده که نشان از اهمیت آن می باشد.

    رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) با بیان اینکه زکات عاملی وحدت آفرین میان مسلمانان و ابزاری مهم در رفع محرومیت و فقر در جامعه اسلامی است، اظهار کرد: با توجه به اینکه 60 درصد زکات‌ سهم محرومان است و 40 درصد برای امور ضروری و مهم هزینه می شود باید در تبیین جایگاه زکات در جامعه تلاش کرد تا بتوان فقر را از میان برد.

    وی گفت: عمده درآمدهای زکات برای تامین جهیزیه و درمان بیماری در افراد نیازمند و تامین معاش در مناطق دورافتاده و فقیر صرف می شود در این راستا مردم باید با هزینه کرد زکات به خوبی آشنا شوند تا در پرداخت آن اهتمام ورزند.

    فتاح افزود: با توجهاتی که صورت گرفته امروز تشکیلات زکات در استان ها نظام مند شده و متولیان آن را روحانیون تشکیل می دهند تا اجرای زکات در چارچوب موازین شرعی صورت بگیرد.

    وی تصریح کرد: با توجه به اینکه قانون زکات در مجلس تصویب شده و قوانین ما نیز از شرع جدا نیست باید از ظرفیت های لازم و همراهی مجلس و دولت در پرداخت زکات در جامعه بهره گرفت.

    رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) یادآور شد: علما و مراجع نیز نقش مهمی در تبیین فرهنگ پرداخت زکات واجب و مستحب در جامعه دارند.

    وی همچنین در خصوص فعالیت های کمیته امداد در کشور خاطرنشان کرد: در سال گذشته بیش از 10 درصد افراد تحت تکلف کمیته امداد امام خمینی(ره) کاهش یافته‌اند که برخی از مشکلات آن ها از عواید زکات رفع شده است.

    فتاح عنوان کرد: در زلزله اخیر کمک های نقدی از سوی کمیته امداد امام خمینی(ره) صورت گرفت که در این راستا 90 میلیارد تومان به آسیب دیدگان از این طریق کمک شد.

    وی افزود: مردم در سال جاری در جشن عاطفه ها 60 میلیارد تومان کمک مالی کرده اند و این ها نشان می دهد مردم نقش مهمی در رفع مشکلات جامعه دارند.

    رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) گفت: اعتبارات دولتی در کمیته امداد محدود است و در سال 95 دولت بخش ناچیزی از بودجه 1هزار میلیاردی مصوب را پرداخت کرد و ما امیدواریم در بودجه سال آینده این کمبودها رفع شود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو