عصر بازار

بانکداری اسلامی در منطقه خلیج فارس شتاب گرفت

عصر اعتبار- بانک مرکزی امارات متحده عربی اعلام کرد: به لطف رشد بانکداری اسلامی در منطقه، بخش بانکداری اسلامی این کشور در سال جاری میلادی با دارایی ۱۴۵ میلیارد دلار به رکوردی جدید رسید.

بانکداری اسلامی در منطقه خلیج فارس شتاب گرفت
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۹ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایبِنا ، دارایی بانک های عامل اسلامی در امارات متحده عربی تا پایان ماه گذشته میلادی یعنی اکتبر به 535 میلیارد درهم معادل 145 میلیارد و 600 میلیون دلار افزایش پیدا کرد که از ابتدای سال جاری میلادی تقریبا 6 درصد رشد نشان می دهد و این مقدار جهش به نوعی یک رکورد جدید در بخش بانکداری اسلامی این کشور محسوب می شود.

    بانک مرکزی امارت اعلام کرد: رشد قابل توجه در عملیات های بانکداری سازگار با شریعت در این کشور، نشان دهنده توسعه چشمگیر این نوع محصولات بانکی است که طی چند سال گذشته از رشد قابل ملاحظه ای در منطقه برخوردار شده است.

    ثروت بانکداری اسلامی امارات 20.2 درصد از مجموع کل دارایی های بانکداری این کشور را تشکیل می دهد و مجموع کل دارایی بانک های امارات در 10 ماه نخست سال جاری میلادی 2 تریلیون و 639 میلیارد درهم ثبت شده است.

    بر اساس آمار بانک مرکزی امارات متحده عربی، ارزش اعتبار تامین شده توسط بانک های اسلامی این کشور از ابتدای سال جاری میلادی تا ماه اکتبر به بیش از 361 میلیارد درهم رسیده که حاکی از رشد 7.7 درصدی در مقایسه با سال 2016 میلادی دارد.

    همچنین وام ها و تسهیلات اعتباری تامین شده توسط بانک های اسلامی 22.8 درصد از مجموع وام های ارائه شده در کل سیستم بانکداری امارات را که تا پایان اکتبر یک تریلیون و 584 میلیارد درهم اعلام شده را تشکیل می دهد.

    بر پایه این گزارش، بانک های اسلامی امارت متحده عربی 286.6 میلیارد درهم به بخش خصوصی و 34.6 میلیارد درهم به بخش عمومی وام داده اند؛ ضمن اینکه تسهیلات بانکداری این موسسات به دولت 11.2 میلیارد درهم اعلام شده است.

    سپرده گذاری ها در بانک های اسلامی به 377.6 میلیارد درهم رسیده که 23.5 درصد از مجموع کل سپرده گذاری ها در سیتسم بانکداری امارت را تشکیل می دهد و تا پایان ماه اکتبر مجموع سپرده گذاری ها در امارت به یک تریلیون و 600 میلیارد درهم رسیده است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی